مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۸:۴۹:۳۸
کد خبر: ۲۲۵۷۵۲
مراسم بزرگداشت شهید هاشمی نژاد در حرم مطهر رضوی برگزار شد
همزمان باسالروزشهادت شهیدهاشمی‌نژاد،مراسم بزرگداشت،سی ودومین سالگردشهادت این شهیدبزرگواردررواق امام خمینی(ره)حرم مطهررضوی برگزاروسپس مزاراین شهید به‌طورنمادین گلباران شد

به گزارش خبرگزاری برنا ازمشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبدخدایی، در این مراسم، به تبیین سیره اخلاقی، علمی و تبلیغی شهید هاشمی نژاد پرداخت و عنوان کرد: شهید هاشمی نژاد 7 مهرماه 1360 به خیل شهدا پیوست و پیکر پاکش در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به خاک سپرده شد.

وی گفت: هاشمی‌نژاد از تبار علم و ادب و اخلاق و آگاه و عالم به همه مسایل اجتماعی بود و در طول دوران زندگی خود دست از مبارزه نکشید.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به سیر مبارزاتی این شهید بزرگوار، اظهار داشت: مبارزات ایشان، از سال 1342 به اوج رسید و تا پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن تا زمان شهادت با سخنرانی‌های پرشور و روشنگرانه ادامه داشت.

وی افزود: هاشمی‌نژاد، در تعقیب و گریزها، بازداشت‌ها و در پاسخ به سئوالات ساواك با زیركی خاصی عمل کرده كه به ظاهر تسلیم اما در باطن استوار و پرخروش بود كه همه این‌‌ها عامل برآشفتگی رژیم منحوس پهلوی و دستگاه‌های اطلاعاتی شاه شده بود.

عبد خدایی بیان داشت: دوران رشد و بالندگی سید عبدالكریم با اوجگیری حكومت دیكتاتوری رضاخان مواجه بود و این شهید بزرگوار، نقشی ارزنده در انسجام و اتحاد مردم در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران داشته است.

وی ابراز داشت: شهید هاشمی‌نژاد، عازم حوزه علمیه قم شد و به ادامه تحصیل در زمینه فقه و اصول پرداخت و از اساتید بزرگی بهره برد و در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام بروجردی، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) شركت و در محضر آنان كسب علم کرد.

سفیر ایران در واتیکان عنوان کرد: سید عبدالکریم، در سال 1340 پس از فوت آیت ا... بروجردی به مشهد مقدس مشرف شد و در محضر درس آیت الله میلانی و آیت الله شیخ مجتبی قزوینی به تحصیل علم پرداخت.

وی اظهار داشت: این شهید بزرگوار، در برابر خداوند تسلیم محض بود و علاقه و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشت و از كبر و غرور منزه بود و با توده مردم به ویژه قشر مستضعف و محروم رابطه نزدیكی داشت و به یاری آنان می‌شتافت. ایشان نسبت به مسائل فرهنگی بسیار حساس و با مسئولیت بود و در این راه نیز زحمات زیادی كشید.

تلاوت قرآن مجید، مرثیه سرایی با صدای سید جعفر ماهرخسار و سخنرانی از جمله برنامه‌های سالروز شهادت جوانمرد فاضل شهید هاشمی‌نژاد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز