امام جمعه تربت حیدریه در گفت‌وگو با برنا

رفاه جامعه اسلامی را در سال جهاد اقتصادی بیش از پیش افزایش دهیم

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۲:۰۸:۰۰
کد خبر: ۳۳۹۸۹
رفاه جامعه اسلامی را در سال جهاد اقتصادی بیش از پیش افزایش دهیم
حجت‌الاسلام شریعتی‌تبار گفت: در سال جهاداقتصادی وظیفه داریم با جهادی دیگر رفاه در جامعه اسلامی را بیش از پیش افزایش دهیم.

حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار در گفت و گو با خبرگزاری برنا در مشهد مقدس با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: وظیفه تبیین و تبلیغ اقتصاد اسلامی وظیفه اصلی روحانیت و حوزه های علمیه و به خصوص دفتر تبلیغات اسلامی است که در این عرصه نیز باید کاری جهاد گونه صورت بپذیرد.

حجت‌الاسلام شریعتی تبار بابیان اینکه جهاد اقتصادی دارای دو بعد است افزود: جهاد اقتصادی از دو بعد عملی و تبیینی تشکیل شده که در بعد عملی باید در بخش های مختلف مثل کشاورزی، صنعت و تولید گام های عملی و موثر برداشته شود و در بعد تبیینی نیز باید روحانیون نظام اقتصادی اسلام را تبیین و تبلیغ کرده و به عنوان الگوی اسلامی به جهانیان معرفی کنند.

عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در تبین و تبلیغ اقتصاد باید کار جهادی صورت گیرد، تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی با برگزاری همایش ها و فراخوان مقالاتی در موضوع اقتصاد اسلامی به جمع آوری افکار و اندیشه های صاحب نظران عرصه دینی دربحث اقتصادی می تواند نقش موثری در سال جهاد اقتصادی به کشور داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس به جایگاه مباحث اقتصادی در فرمایشات و سیره عملی ائمه معصومین(ع) اشاره و یادآور شد: اسلام به مسایل اقتصادی و سرمایه گذاری که زمینه ساز توسعه و پیشرفت است اهمیت فراوانی داده است.

حجت الاسلام شریعتی تبار با اشاره به حدیث نبی گرامی اسلام گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) فرمودند هر کس در راه اقتصاد خانواده خود تلاش کند مانند کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

وی ادامه داد: جهاد اقتصادی در سیره امیرالمومنین علی(ع) نیز برجسته است چراکه آن امام همام در احداث نخلستان های فراوان و همچنین حفر چاه هایی که هنوز در مدینه به یادگار مانده است نقش مهمی در جهاد اقتصادی داشته اند که باید این سیره عملی برای ما الگو قرار گیرد.

عضو اتاق فکر تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به تحریم غرب اشاره و تاکید کرد: یکی ازدلایل اصلی تحریم های کشورهای غربی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بوده است که با فشار اقتصادی در داخل و ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی در خارج از الگوبرداری کشورهای آزاده جلوگیری کنند و برهمین اساس مادرسال جهاداقتصادی وظیفه داریم با جهادی دیگر رفاه در جامعه اسلامی را بیش از پیش افزایش دهیم.

حجت الاسلام شریعتی تبار نقش دولت را در جهاد اقتصادی بسیارمهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: دولت اجرای اصل 44قانون اساسی نگه داشتن ثبات اقتصادی نقش بسارمهمی و اساسی درجهاد اقتصادی دارد و فعالان اقتصادی نیز باید در سال جهاد اقتصادی باید وارد نظام تولید و بهره‌وری کشورشده و موجبات شکوفایی اقتصادی را به وجود آورند.

امام جمعه تربت حیدریه گفت: دین مبین اسلام همانند تفکر مارکسیست اقتصاد را زیربنا قرار نمی دهد اما باید گفت اقتصاد یکی از مسایل و موضوعات جهان اسلام به شمار می آید.

نظر شما