استاندار خراسان رضوی خواستار شد

تدوین طرح جامع ازدواج برای ترویج ازدواج آگاهانه و كاهش طلاق

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۴۶:۰۰
کد خبر: ۳۹۳۳
تدوین طرح جامع ازدواج برای ترویج ازدواج آگاهانه و كاهش طلاق
استاندار خراسان‌رضوی خواستار تدوین طرح جامع ازدواج برای ترویج ازدواج آگاهانه و كاهش طلاق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، محمود صلاحی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با بیان این مطلب اظهار داشت: نظام خانواده در اسلام و آموزه های دینی ما یك محور اساسی محسوب می شود و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: وظیفه تمامی دستگاه های متولی فرهنگ در سطح استان برنامه ریزی در راستای تحكیم بنیان این نهاد مقدس است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام تلاش دنیای غرب در تهاجم فرهنگی و جنگ نرم برای از بین بردن دین و معنویت از جوامع اسلامی به خصوص ایران است كه مهم ترین و اساسی ترین راه از بین بردن آن سست كردن بنیان خانواده است.

صلاحی تصریح كرد: نظام جامع خانواده در اسلام تدوین شده است كه باید این نظام استخراج، بروزرسانی و بومی سازی شود و برای استفاده آن برنامه ریزی گردد.

وی خاطرنشان كرد: علاوه بر ازدواج آگاهانه، آزاد و به‌هنگام كه نقش بسیار مهمی در تداوم خانواده و كاهش طلاق دارد باید شناخت زوجین از عواطف و نیازهای یكدیگر كامل شود و سپس در جهت آگاهی آنان نسبت به امر ازدواج اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: داشتن مشاور خانواده از جمله مواردی است كه نقش بسیار مهمی در تمامی مراحل زندگی دارد و باید خانواده ها به سمت داشتن مشاور خانواده هدایت شوند.

وی مراجعه به مشاوران خانواده را مختص زمان های به وجود آمدن مشكل ندانست و تصریح كرد: نقش مشاور در به دست آوردن راه های كسب موفقیت های مختلف در زندگی بسیار مهم و تعیین كننده است.

صلاحی افزود: البته باید در پرورش مشاوران نیز بسیار تلاش کرد و با به كارگیری مشاوران آگاه به مسایل خانواده و استفاده از ظرفیت های مختلف دانشگاهی، علمای مساجد و دستگاه های فرهنگی در این راستا برنامه ریزی كرد.

وی گفت: خانه باید كانون مهر و عطوفت باشد و از خوابگاه بودن به كانون توجه تبدیل شود تا بتوان از آن در جهت تربیت صحیح فرزند و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی بهره برد.

سیدهادی طالبیان سرپرست اداره كل امور جوانان خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت ازدواج و طلاق در سطح استان خواستار توجه به كانون های بحران در خانواده ها شد.

وی مهم ترین عامل در جهت وقوع طلاق را بی توجهی به مسایل فرهنگی دانست و اظهار داشت: 63 درصد از اختلافات و وقوع طلاق ها در سطح استان به مسایل فرهنگی منتهی می شود و فقط 37 درصد به مسایل اقتصادی و سایر علت ها بستگی دارد.

از جمله مصوبات این جلسه اجرای آزمایش های جامع تست اعتیاد از هفته آینده در تمامی مراكز بهداشت استان به منظور شناسایی بهتر و دقیق تر افراد است.

ضمن اینکه در این جلسه طرحی از سوی سازمان ملی جوانان به منظور ترویج ازدواج آگاهانه، آزاد و به هنگام ارایه شد و صاحب نظران در حوزه های مختلف آن را نقد و بررسی کردند كه برای بررسی، تكمیل و تدوین به معاونت سیاسی اجتماعی ارجاع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز