كارشناس ارشد اقتصادی:

سرمایه‌گذاری در مشهد اقتصاد كشور را تقویت می‌كند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۸:۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۲۲۶
سرمایه‌گذاری در مشهد اقتصاد كشور را تقویت می‌كند
كارشناس ارشد مسایل اقتصادی گفت: با توجه به وجود بارگاه امام هشتم(ع) در مشهد، سرمایه‌گذاری در این كلانشهر اقتصاد كشور را تقویت می‌كند.

به خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، احسان رخش خورشید كارشناس ارشد اقتصادی با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توجیه اقتصادی، اصولا هر نوع سرمایه‌گذاری در مشهد كه با زایران و بحث گردشگری مذهبی ارتباط پیدا می‌كند، باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینكه سرمایه‌گذاری در بخش خدمات بالاترین توجیه اقتصادی را در مشهد دارد، افزود: پس از خدمات، مشهد ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های صنعت و كشاورزی مبتنی بر اصول كشت و به روز را نیز دارد.

رخش خورشید همچنین با تاكید بر ضرورت تقویت زیر ساخت‌های گردشگری در مشهد تصریح‌ كرد: هم اکنون زائرانی كه به مشهد سفر می‌كنند، عمدتا در زمینه‌های حمل و نقل درون شهری و برون شهری دغدغه دارند و قطعا سرمایه‌گذاری در این خصوص هم توجیه اقتصادی دارد و هم باعث رفاه زائر و مجاور بارگاه حریم رضوی می‌شود.

به گفته این اقتصاددان مشاركت و سرمایه‌گذاری در زمینه‌ مراكز اقامتی ارزان قیمت برای زائران نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطلوب باشد.

وی بر ضرورت ساماندهی ترافیك شهر مشهد نیز تاكید كرد و گفت: مشاركت در ساماندهی ترافیك شهر مشهد به ویژه در اطراف حرم مطهر رضوی نیز نیازمند مشاركت و سرمایه‌گذاری است.

دومین نمایشگاه تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و مشارکت مشهد اواخر ماه جاری با حضور سرمایه گذاران و مسوولان در مشهد برگزار می شود.

نظر شما
پرونده ویژه