نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس

۰.۵درصد اعتبارات دستگاه‌‌ها به فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌یابد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۵:۴۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۴۷
آرین منش گفت: نیم درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی باید به توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی اختصاص یابد.

  به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، جواد آرین‌منش، نایب رییس کمیسیون فرهنگی در همایش «تجلی تجربیات قرآنی» در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس اظهار داشت: در بودجه سال 90 برای نخستین‌‌بار نیم درصد از اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی الزاما باید به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد كه مجموع این‌ها رقم قابل ملاحظه‌ای در بودجه سال 90 برای توسعه فرهنگ قرآنی است.

نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه توسعه فرهنگ قرآنی اذعان داشت: در 32 سال پس از انقلاب فعالیت‌های زیادی در حوزه علوم قرآنی انجام شده و تعداد انتشارات و كتب علوم قرآنی از جهش فوق العاده‌ای برخوردار بوده است.

نایب رییس كمیسیون فرهنگی مجلس رشد دانشكده‌های قرآنی و مراكز پژوهشی را از دیگر موارد فعالیت‌های قرآنی بعد از انقلاب خواند و گفت:با این وجود، فرهنگ قرآنی در جامعه ساری و جاری نشده است و نیازمند تلاش همگانی برای نهادینه كردن فرهنگ قرآنی در كشور هستیم.

نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس، با بیان اینكه در مجلس گام‌هایی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی برداشته شده كه تاكنون بی‌سابقه بوده است، تاكید كرد: تاكنون هرگز در قانون‌گذاری، برنامه‌های پنج ساله برای قرآن نداشتیم، اما در این دوره ماده 4 برنامه پنجم توسعه بر منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی تاكید كرده است.

وی با بیان اینكه هنوز نمی‌توانیم مربی آزاد و غیر دولتی برای آموزش قرآن در آموزش و پرورش استخدام كنیم، تصریح كرد: این یك نقیصه جدی است و اگر قرار باشد تجربیات مبادله شود و اتفاق شایسته‌ای در حوزه قرآنی رخ دهد، این جریان باید از طریق آموزش و پرورش صورت گیرد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی، با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی، افزود: با تمام فعالیت‌هایی كه صورت گرفته اما هنوز آسیب‌ها و اشكالاتی در این راه وجود دارد چرا كه هنوز بسیاری از فارغ‌التحصیلان دبیرستانی و دانشگاهی ما در روخوانی و صحیح خواندن عقب هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز