رییس اتاق بازرگانی خراسان‌رضوی:

باید در تولید به دنبال مزیت‌یابی باشیم

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۶:۰۵:۳۵
کد خبر: ۶۲۵۹۳
باید در تولید به دنبال مزیت‌یابی باشیم
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: باید سیاست تولید برای جایگزینی واردات را تغییر دهیم و در تولید به دنبال مزیت‌یابی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس به نقل از دبیرخانه سومین گردهمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان نمونه کشور، غلامحسین شافعی اظهار داشت: متأسفانه در طول سال‌های گذشته مبنای سیاست در بخش تولید، تولید برای جایگزینی واردات بوده که لطمه‌های زیادی به تولید وارد کرده است.

وی افزود: این سیاست تولید ما را با مشکلات فراوان روبه‌رو کرده است که از جمله این مشکلات می‌توان به بالا بردن قیمت تمام شده تولید و غیر رقابتی کردن آن شده و ما را در توزیع در بازارهای جهانی با مشکل مواجه کرده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از سیاست‌هایی که در تمام کشور ها مورد توجه قرار گرفته، تولید برای صادرات است که خوشبختانه در ایران این شعار مورد توجه است و امیدواریم با این سیاست در بخش تولید با راهبرد بلند مدت به سمت تولیداتی با مزیت و رقابتی برود که در این صورت می‌توانیم در بازارهای جهانی به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی مشهد برای سومین گردهمایی تولیدکنندگان وصادرکنندگان نمونه کشور تصریح کرد: گردهمایی‌ها تأثیر به‌سزایی در صنعت و تجارت خواهد داشت چراکه به گونه ای برای صنعتگران و تولیدکنندگان ایجاد انگیزه می‌کند و می‌توانند با هم تعامل مستقیمی پیدا کنند.

شافعی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در کشور ادامه داد: در حال حاضر از نظر اقتصادی در شرایطی قرار نداریم که بتوانیم شوک اقتصادی را تحمل کنیم چراکه افزایش یک ‌روزه ارز به گونه‌ای شوک اقتصادی است و در این راستا باید به سمت آزادسازی و قیمت واقعی برویم اما در عین حال باید شیبی منطقی و ملایم داشته باشد تا ایجاد شوک نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز