مدیرروابط‌عمومی نمایشگاه‌بین‌المللی مشهد خبرداد

برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی كالاهای تركمنستان در ایران

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۱:۵۲:۰۰
کد خبر: ۷۹۳۲
برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی كالاهای تركمنستان در ایران
مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: نخستین نمایشگاه اختصاصی کالاهای تركمنستان در ایران 27 دی‌ماه با حضور سفیر ترکمنستان در ایران و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، سید جمال شوشتری با اشاره به جزئیات برگزاری این نمایشگاه، اظهار داشت: نخستین نمایشگاه اختصاصی تركمنستان در جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش همكاری ها و تعاملات اقتصادی دوجانبه و منطقه ای دو كشور و با همكاری وزارت بازرگانی، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و شركت نمایشگاه بین المللی مشهد و سفارت تركمنستان در ایران برگزار می شود.

وی به مشارکت 10 شرکت معتبر از کشور ترکمنستان در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: كشور تركمنستان در این نمایشگاه فناوری ها و دست آوردهای تخصصی خود را در زمینه جاذبه های توریستی، توانمندی های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، نساجی، قالی و فرش و محصولات كشاورزی و همچنین بازرگانی و تجارت به نمایش خواهد گذاشت.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح كرد: نخستین نمایشگاه اختصاصی تركمنستان در جمهوری اسلامی ایران با حمایت و حضور جدی وزارتخانه های دولتی و بخش خصوصی این كشور، برگزار می شود و همچنین همزمان با افتتاح نمایشگاه كالاهای تركمنستان در مشهد، پیام رییس جمهوری این كشور با برگزاری این نمایشگاه در ایران قرائت خواهد شد.

شوشتری با اشاره به اینكه در مدت برگزاری نمایشگاه اختصاصی تركمنستان در محل نمایشگاه بین المللی مشهد 40 نفر از تجار و بازرگانان كشور تركمنستان از این رویداد نمایشگاهی بازدید خواهند داشت، گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی كالاهای تركمنستان در ایران در راستای برگزاری چهار دوره نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در این كشور برگزار می شود.

وی به تاکید رییس جهور تركمنستان در جلسه هیات دولت این کشور مبنی بر اهمیت برگزاری با کیفیت و شایسته نخستین نمایشگاه تركمنستان در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: بردی‌محمداف در جلسه هیات دولت ترکمنستان ضمن تاکید بر برگزاری با کیفیت نخستین نمایشگاه کالاهای ترکمنستان در ایران، هدف اصلی برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی تركمنستان در كشورهای دیگر را معرفی دست‌آورد ها، ظرفیت و توانمندی‌های ترکمنستان عنوان کرده است.

نخستین نمایشگاه اختصاصی کالاهای تركمنستان در ایران با حضور سفیر ترکمنستان در ایران، سرکنسول ترکمنستان در مشهد و رییس اتاق بازرگانی ترکمنستان 27 دی ماه سال جاری افتتاح می شود و به مدت 5 روز از ساعت 16 الی 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد پذیرای تجار و علاقه مندان خواهد بود.


نظر شما