معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان‌رضوی:

نرخ ریسك‌پذیری صادرات بیش از ۷درصد است

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۴:۳۴:۰۰
کد خبر: ۸۵۴۱
نرخ ریسك‌پذیری صادرات بیش از ۷درصد است
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان رضوی گفت: نرخ ریسك‌پذیری صادرات كالا به برخی از كشورهای همسایه ایران بیش از هفت درصد است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، منوچهر سلطانی با بیان این مطلب گفت: صادركنندگان استان خراسان رضوی نیز در همین راستا با ریسك بسیار بالایی با كشورهای همجوار اقدام به فعالیت‌های صادراتی می‌كنند.

معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان رضوی افزود: بی‌ثباتی بازار و نبود قانون مدون بانكداری مناسب در برخی از كشورهای همسایه ‌به ویژه در آسیای‌میانه و افغانستان عامل افزایش ریسك‌پذیری شده است.

سلطانی ادامه داد: در همین راستا حمایت‌های دولت با اختصاص بسته‌های حمایتی از صادركنندگان و همچنین ارائه تسهیلات از سوی صندوق ضمانت صادرات باید افزایش یابد.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان كرد و افزود: با این حال نمی‌توان تأثیر اجرای این قانون را بر صادرات كشور نادیده گرفت. به همین منظور تمام جوانب امر باید در بسته‌های حمایتی دولت به ویژه در بخش صادرات لحاظ شود.

سلطانی یكی از بسته‌های 9 گانه حمایتی دولت را بسته صادرات عنوان و تأكید كرد: این بسته با توجه به اصلاحات كنونی بر نظام بازرگانی و تجارت كشور، تحولات مختلفی را شاهد است.

معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان رضوی تصریح كرد: این اصلاح نظام هم ‌اكنون در حالت بررسی و در دست انجام است.

وی بسته‌های حمایتی دولت برای وزارت بازرگانی در استان در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را حول سه محور برشمرد و گفت: حمایت از توسعه تجارت الكترونیك (IT)، حمایت از صادرات و تنظیم بازار جزو این سه بسته است.

سلطانی یادآور شد: بخش حمایت از صادرات و حمایت از توسعه تجارت الكترونیك زیرپوشش معاونت تجارت خارجی بازرگانی است.

وی درباره تسهیلات صندوق ضمانت صادرات كشور برای صادركنندگان گفت: حل مشكلات در ارتباط با ریسك‌های تجاری با بازارهای هدف برای بهبود وضعیت كاری صادركنندگان و ارتقای صادرات كشور از جمله مهم‌ترین اهداف این صندوق است.

سلطانی صادركنندگان این استان را دارای بالاترین ضرر در صادرات كشور دانست و تصریح كرد: به دلیل ریسك بالای كشورهای آسیای‌میانه به ویژه افغانستان و نرخ ریسك‌دار بودن این كشورها در رتبه هفتم، صادركنندگان خراسانی حائز شرایط دریافت تسهیلات بیشتری از صندوق ضمانت صادرات كشور هستند.

معاون تجارت خارجی سازمان بازرگانی خراسان رضوی به وضعیت اعتبارسنجی نامطلوب كشور عراق در گذشته اشاره كرد و اذعان داشت: با اقدامات اخیر این اعتبارسنجی مطلوب شده و بازرگانان كارهای صادراتی خود را به نحو مطلوب در این كشور انجام می‌دهند.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز