در جشنواره ملی اتفاق ۲ صورت گرفت؛

کسب افتخاری دیگر برای خراسان جنوبی در حوزه جوانان

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۵۸۹۶
کسب افتخاری دیگر برای خراسان جنوبی در حوزه جوانان
جشنواره ملی اتفاق 2 با معرفی برترین‌های کشوری، استانی و 5 شبکه موضوع محور با حضور وزیر ورزش و جوانان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار برنا، جشنواره ملی اتفاق 2 با معرفی برترین‌های کشوری، استانی و 5 شبکه موضوع محور در محل تالار همایش‌های صدا و سیما با حضور وزیر ورزش و جوانان به کار خود پایان داد.

در این مراسم محمد عباسی با اشاره به تجلیل و قدردانی از سمن‌های برتر در سطح ملی و معرفی توانمندی‌ها در این جشنواره افزود: تقدیر از برترین سمن‌ها و معرفی دستاوردهای آن‌ها و ایجاد حس رقابت در بین سازمان‌های مردم نهاد جوان کشور از جمله اهداف برگزاری جشنواره ملی اتفاق2 است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ثبت نام 770 سازمان مردم ‌نهاد درجشنواره ملی اتفاق 2 تصریح کرد: ۳۰ سازمان مردم نهاد برتر کشوری، ۳۱ سازمان مردم نهاد برتر استانی و ۵ شبکه موضوع محور در جشنواره اتفاق ۲ حضور دارند.

وی با بیان این که سمن‌ها بهترین گروه‌های مردمی هستند که بر حسب ضرورت به نفع مقاصد نظام قدم بر می‌دارند و وقتی وارد سازندگی می‌شوند به دنبال ابتکار و خلاقیتند، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال تولید ملی به افرادی که در زمینه کارآفرینی فعالیت دارند کمک کنیم تا حمایت از تولید ملی در کشور تقویت شود.

عباسی با بیان اینکه گروه گسترده‌ای از جوانان خلاق کشور به عنوان نمونه و الگو در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) از کل استان‌ها شرکت کردند، ادامه داد: جشنواره اتفاق2 نیز با دنباله روی از همین موضوع و به منظور دستیابی به استعداد‌های برتر و حمایت از آن‌ها اقدام به فرهنگ‌‌سازی در امور جمعی جوانان کرده است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه در کشور جوانان زیادی وجود دارند که به صورت انفرادی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: گروه‌های مردمی تحت عنوان سمن‌ها به عنوان فعالان در این عرصه اقدام به عضوگیری از20 نفر تا چندین هزار نفر کرده‌اند که مفهوم آن یک نوع هم‌گرایی است.

عباسی تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های مختلف نظیر جشنواره حضرت علی اکبر (ع) و اتفاق 2 موجب شناسایی استعدادهای برتر جوانان کشور می‌شود.

در این مراسم مجمع فرهیختگان با کسب رتبه ملی و جمعیت جوانان سرزمین خورشید با احراز رتبه استانی با اهدای لوح سپاس، تندیس و جوایز نقدی به نمایندگی از استان قدردانی شد.

در این جشنواره 8 کمیته فعالیت داوری را برعهده داشته اند و 4 هزار نفر ساعت چک لیست تهیه شده که در این راستا 2 هزار و 500 نفر ساعت ارزیابی چک لیست‌ها به طول انجامیده است.

نظر شما