پیشرفت جهاد دانشگاهی نیازمند توسعه علم و تقویت باورهای دینی جوانان است

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۴:۴۷:۱۲
کد خبر: ۶۷۹۷۱
پیشرفت جهاد دانشگاهی نیازمند توسعه علم و تقویت باورهای دینی جوانان است
رییس سازمان ملی جوانان خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی برای پیشرفت نیاز به تحولات اساسی در دو حوزه علم و فناوری و تقویت باورهای دینی جوان دارد.

به گزارش خبرنگار برنا در خراسان جنوبی، «جمشید سورگی»، مشاور استاندار خراسان‌ جنوبی در امور قرآنی پیرامون جایگاه جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی استان گفت: وقتی برای اصطلاحی واژه «جهاد» به كار می‌رود حاكی از اهمیت آن موضوع و نشانه این است كه در این زمینه یك جبهه وجود دارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان جهاد اقتصادی افزود: چون دشمنان اسلام قادر به جنگ نظامی با ایران و اسلام نیستند شروع به جنگ نرم علیه ایمان و باورهای كشورهای اسلامی می‌كنند تا در این صورت بتوانند ضمن تحت‌الشعاع قرار دادن اعتقادات مردم، موجب نارضایتی آن‌ها شوند.

مشاور استاندار خراسان‌ جنوبی در امور قرآنی با اشاره به اینكه توسعه علم و فناوری باید بیش‌تر مورد توجه جهاد دانشگاهی قرار گیرد، گفت: جهاد دانشگاهی علاوه بر مسائل علمی و فناوری باید به تقویت ارزش‌ها و باورهای دینی جوانان بپردازد.

سورگی با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی در عرصه فرهنگی نسبت به سال 59 اظهار كرد: ایران توانسته است در تمامی عرصه‌های فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به نسبت اوایل انقلاب پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

وی تصریح كرد: جهاد دانشگاهی نیز پیشرفت زیادی داشته و توانسته با فعالیت‌های فرهنگی و علمی اقدامات اثربخشی را انجام دهد كه از جمله آن به تولید سلول‌های بنیادی در عرصه پزشكی اشاره كرد.

مشاور استاندار خراسان‌ جنوبی در امور قرآنی به ارائه راهكار برای پیشرفت جایگاه جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی باید به كارهای پژوهشی مبادرت ورزد و بتواند با نظرسنجی‌هایی از جوانان، شناخت بیشتری درباره استعدادها، علایق و توانمندی‌های نسل جوان به دست آورند و زمینه مشاركت بیش‌تر دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها را فراهم كند.

سورگی با اشاره به اینكه جهاد دانشگاهی برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود نیاز به كمك و همكاری سایر دستگاه‌ها دارد، افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به رسالت فرهنگی خود نیازمند همكاری دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، اداره تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج و مجموع ورزش و جوانان كشور است.

رئیس شازمان ملی جوانان خراسان‌ جنوبی پیرامون این موضوع كه چرا برخی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به سایر نهادها محول شده است، گفت: تمامی دستگاه‌ها برای بهتر انجام شدن كارها و موفقیت و آبادانی كشور لازم است ضمن همكاری و انجام امور، برخی فعالیت‌ها را به یكدیگر محول كنند تا از این طریق زمینه آبادانی ایران را فراهم شود.

وی تصریح كرد: جهاد دانشگاهی برای بهترشدن نیازمند همكاری و برقراری ارتباط با دیگر نهادها است تا بتواند ضمن برقراری ارتباط مستقیم و چهره به چهره با مردم به ویژه جوانان به تبلیغ برنامه‌ها و فعالیت‌های خود بپردازد.

نظر شما