مدیر کل بانوان استانداری خوزستان:

تفاهم نامه‌ اشتغالزایی زنان جویای کار با صندوق مهرامام رضا(ع) منعقد شد

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۴۰۶
تفاهم نامه‌ اشتغالزایی زنان جویای کار با صندوق مهرامام رضا(ع) منعقد شد
الهه موالی زاده پیش از ظهر امروز 15 اردیبهشت در جمع مشاوران بانوان فرمانداری‌های خوزستان گفت: خوزستان نخستین استانی است که این طرح در آن اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خوزستان و به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان مدیر کل امور خانواده و بانوان به‌زودی از انعقاد تفاهم نامه ای جهت اشتغالزایی زنان جویای کار با صندوق مهر امام رضا(ع)خبر داد.

الهه موالی زاده پیش از ظهر امروز 15 اردیبهشت در جمع مشاوران بانوان فرمانداری‌های استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان نخستین استانی است که این طرح در آن اجرا خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با صندوق مهر امام رضا (ع)در استان بسته خواهد شد، زنان جویای کار می توانند با ارائه طرح هایی که ایجاد شغل و تولید خواهد کرد از تسهیلات 4درصدی این صندوق استفاده کنند.

موالی زاده با اشاره به نشستی که با مسولان این صندوق داشته اند، گفت: با توجه به مشکلاتی که وام گیرندگان برای دریافت تسهیلات دارند از مسوولان خواسته شد تا با تسهیل شرایط به روند پرداخت ها سرعت بخشیده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: پیش از این تسهیلات اشتغالزایی اکثراً به زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود که با انعقاد این تفاهم نامه علاوه بر زنان سرپرست خانوار سایر بانوان نیز می توانند با ارائه طرح های مناسب نسبت به ایجاد شغل اقدام کنند.

موالی زاده از بانوان مشاوران خواست تا با شناسایی ظرفیت های موجود در منطقه نسبت به معرفی و اعلام طرح ها و برنامه ها اقدام کنند.
 
وی هرچه سریعتر خواستار بررسی، شناسایی دقیق و علمی مشاوران فرمانداران استان در این زمینه شد.

مدیر کل بانوان استانداری خوزستان تاکید کرد نوآوری، تکثیر شغل ایجاد شده و بازدهی بالا از ملاک های پرداخت تسهیلات به طرح ها خواهد بود.

وی افزود: در سراسر استان خوزستان نعمت ها و الطاف خداوندی بسیاری وجود دارد که جا دارد با استفاده از آنان در زمینه اشتغال بانوان، توانمند سازی و حمایت از خانواده‌های نیازمند گام برداشت.

موالی زاده تصریح کرد: علاوه بر جهل، فقر نیز یکی از دلایل اصلی آسیب های اجتماعی در جامعه است و می طلبد با رونق اقتصادی و توانمندسازی اقتصادی زنان و خانواده ها از معضلات اجتماعی کاسته شود.

وی همچنین در این جلسه بر ایجاد مراکز فرهنگی و مهدهای کودک در کتابخانه های شهرستان ها تاکید کرد و گفت: از وظایف مشاوران است که نسبت به تفهیم رسالت پارک بانوان توسط شهرداری ها و شوراهای شهر اقدام کنند.

نظر شما