برای نخستین بار در کشور؛

جشن گلریزان زندانیان زن جرایم غیرعمد در اهواز برگزار می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۵۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۵۹۱۸
جشن گلریزان زندانیان زن جرایم غیرعمد در اهواز برگزار می‌شود
مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از برگزاری جشن گلریزان مادر خوبی‌ها در اهواز با هدف آزاد سازی زندانیان زن جرائم غیر عمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در خوزستان، الهه موالی زاده در نشست مطبوعاتی در دفتر امور بانوان استانداری خوزستان، اظهار کرد: جشن گلریزان مادر خوبی ها پنج شنبه ساعت هشت و نیم شب در محل پارک ساحلی جنب کتابخانه مرکزی استان با هدف آزاد سازی زندانیان زن که مرتکب جرائم غیر عمد شده اند را با همکاری ملی حفاری و با هدف گرم کردن کانون خانواده ها برگزار خواهیم کرد و از عموم مردم شریف و خیرخواه استان به منظور شرکت در این جشن رسماً دعوت می کنم.

وی با اشاره به هدیه ارزشمند مقام معظم رهبری برای عفو زنان زندانی جرائم غیر عمد کشور در هفته زن افزود: در این جشن درآمد حاصل از فروش مواد غذایی و شریت های سالم با نظارت نماینده دادگستری صرف آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد خواهد شد که علاوه بر آن شماره حساب ( 034561222007 ) به نام گلریزان مادر خوبی ها شعبه بانک ملی استانداری نیز به مردم اعلام شده و می شود تا خیرین کمک های نقدی خود را به این حساب واریز کنند که البته برای این کار اولویت بندی خواهیم کرد که پس از برگزاری جشن مبلغ تهیه شده حاصل از آن اعلام رسمی خواهد شد.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: از تمام خانواده ها دعوت می شود به همراه فرزندان خود در این جشن حضور یابند تا جوانان با حضور در این جشن بیاموزند که جرم خیزی در برخی مواقع ناشی از ندانستن است و باید دقت خود را بیشتر کنند تا منجر به حادثه نشود که در این زمینه از مدیر عامل ستاد دیه استان دعوت کردیم تا در مورد این بحث به خانواده ها آموزش های لازم را دهیم.

موالی زاده عنوان کرد: هم اکنون جوانان و زنان زیادی داریم که به دلیل مسئله دیه در زندان هستند در حالیکه خیلی از بیمه های تکمیلی مبلغ دیه را به صورت کامل پرداخت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در مسائل اجتماعی و حضور فعال در جامعه از دیگر فواید حضور در این جشن است و همچنین حضور جوانان باعث می شود که به مسائل و معضلات پیرامون خود حساس شوند و خوشبختانه در استان خوزستان حضور مردم در برنامه های عمومی بسیار خوب و پرشور است.

مشاور امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: در این جشن تعداد سی غرفه فعالیت خواهند کرد که تا اکنون 23 غرفه آن پر شده است و واگذاری این غرفه ها رایگان است و بانوان عزیز تا ساعت چهار بعدازظهر امروز برای دریافت غرفه وقت دارند و کسانی که مایل باشند مبلغ مواد اولیه پخت مواد غذایی را به آنها پرداخت می کنیم که تا امروز هیچ کس این درخواست را نداشته است و همچنین قرار است گلریزان بعدی را برای جوانانی که به دلیل ندانستن در زندان هستند برگزار کنیم و از شهر دزفول نیز پیشنهاد برگزاری این گلریزان را داشته ایم که احتمالاً آنجا هم این جشن برگزار خواهد شد.

موالی زاده یادآور شد: نبود و عدم حضور اولیاء در خانواده باعث ایجاد معضلات فراوانی می شود و به ویژه اگر مادر خانواده نباشد در زمینه عاطفی اعضای آن خانواده بسیار ضربه می خورند و ما طی بازدیدی که از زندان داشتیم، مشاهده کردیم امور زندان ها به ویژه بخش زنان با دلسوزی بسیار تلاش می کنند و برای آموزش آنها دوره های قالیبافی، خیاطی و ساخت کیف و سایر دوره ها برگزار می شود. ج

شن گلریزان مادر خوبی ها در روز پنجشنبه 18 اردیبهشت در اهواز، پارک دولت جنب کتابخانه مرکزی اهواز به پیشنهاد شرکت ملی حفاری و با مشارکت استانداری خوزستان، شهرداری اهواز، شهرداری منطقه دو، دانشگاه علوم پزشکی و دادگستری اهواز برگزار می شود.

نظر شما