یزدانی:

لوکیشن‌های طبیعی مختارنامه پذیرای گردشگران است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۰:۲۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۵
لوکیشن‌های طبیعی مختارنامه پذیرای گردشگران است
مدیر كل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: با توجه به تصویربرداری بخش عمده‌ای از سریال مختارنامه در شهرستان شاهرود، لوکیشن‌های طبیعی این سریال تلویزیونی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حمید یزدانی مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به تصویربرداری بخش عمده ای از سریال مختارنامه در شهرستان شاهرود، لوکیشن های طبیعی این سریال تلویزیونی به مقصدی برای گردشگران مبدل شده است.

حمید یزدانی با بیان اینكه بخش عمده ای از این فیلم در روستای طرود واقع در 120کیلومتری جنوب شاهرود تصویربرداری شده است، افزود: سکانس هایی از جمله نهر علقمه، خیمه گاه، نماز ظهر عاشورا، جنگ دلاورانه حضرت ابوالفضل العباس(ع) این سریال در چشم انداز های روستای کویری طرود و نخلستان آن تصویربرداری شده است.

وی با بیان اینکه لوکیشن های هر فیلم تأثیر مستقیم و چشم گیر در جذب گردشگر در آن منطقه و اطراف آن دارد، افزود: امروزه مقامات گردشگری برخی کشورها به ساخت فیلم یا سریال برای جذب بازدیدكنندگان از اماكن تاریخی یا چشم اندازهای طبیعی كشورشان مبادرت می ورزند.

یزدانی گفت: هم اکنون با ساخت بخش هایی از فیلم مختارنامه در شهرستان شاهرود فرصتی مناسب برای معرفی هر چه بیشتر شهرستان شاهرود به وجود آمده و گردشگران نیز می توانند علاوه بر مشاهده از نزدیك لوكیشن های فیلم مختارنامه از دیگر جاذبه های تاریخی، طبیعی و معنوی این شهرستان نیز بازدید كنند.

وی وجود مناطق متنوع جغرافیایی شامل دشت کویر، کوهستان، جنگل و جاذبه هایی همچون آبشار ها، چشمه ها و مراتع وسیع در یک محدوده 51 هزار کیلومتر مربعی در کنار مناطق حفاظت شده و گونه های نادر جانوری و گیاهی را از جمله قابلیت های گردشگری شاهرود و از دلایل انتخاب این شهرستان برای انجام تصویربرداری فیلم ها عنوان كرد.

پیش از این نیز ضبط سكانس‌هایی از فیلم "روز رستاخیز" مربوط به میدان بصره و دروازه كوفه در کاروانسرای میاندشت شاهرود انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز