برای دومین بار در سال جاری صورت می‌گیرد

برگزاری دور ه آموزش رایگان صنایع دستی در شاهرود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۷:۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱
برگزاری دور ه آموزش رایگان صنایع دستی در شاهرود
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در شهرستان شاهرود برای دومین‌بار در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حمید یزدانی مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز به كار دوره های رایگان آموزش صنایع دستی در شهرستان شاهرود برای دومین بار در سال جاری خبر داد.

وی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را حفظ و احیای رشته های فعال، نیمه فعال و منسوخ شده صنایع دستی با آموزش و ترویج هنرهای دستی به علاقمندان به ویژه جوانان عنوان كرد و افزود: این دوره های آموزشی رایگان در مناطق مختلف شهرستان شاهرود برگزار می شود.

وی با اشاره به اینكه 96نفر در این كلاس های آموزشی شركت می كنند، گفت: بر این اساس دوره های "تذهیب و سوزن دوزی" در شاهرود و روستای درازآب منطقه خوارتوران، " لاک تراشی" در منطقه کالپوش، "جاجیم بافی" در شهر مجن و "سفالگری" در روستاهای قهج سفلی و علیا برگزار می شود.

یزدانی با بیان اینكه هنرآموزان پس از طی دوره آموزشی و کسب نمره قبولی، موفق به دریافت گواهی مهارت می شوند، افزود: این افراد در صورت ادامه کار موفق به دریافت کارت صنعتگری و پروانه تولید می شوند.

جاجیم بافی، سوزن دوزی، لاک تراشی، نمدمالی، سفالگری، منبت و معرق چوب و دست بافته های سنتی و داری، از جمله صنایع دستی پیشینه دار شهرستان شاهرود محسوب می شود.

پیش از این نیز 6 دوره رایگان صنایع دستی در رشته‌های جاجیم بافی، رودوزی سنتی، سراجی سنتی، تذهیب، قلم زنی روی مس و لندره دوزی در شاهرود برگزار شد و 134نفر موفق به شركت در این كلاس های آموزشی شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز