رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام؛

ایران در رتبه اول تولید علم منطقه، قرار دارد

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۴:۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۳۷۷۶
ایران در رتبه اول تولید علم منطقه، قرار دارد
رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: توجه دولت خدمتگزار نهم و دهم باعث رشد چشمگیر تولید علم و دستیابی به رتبه اول در منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، جعفر مهراد، با اشاره به جایگاه برتر ایران در تولید علم در منطقه، گفت : در 10 سال گذشته رشد کمی و کیفی آموزش عالی در ایران بسیار قابل توجه بوده و باعث شده است ایران پله های پیشرفت علمی در بین کشورهای اسلامی و جهان را به سرعت طی کند.

وی با بیان این که کشورمان در رتبه 16 تولید علم در بین 141 کشور جهان قرار دارد افزود: رشد ایران اسلامی در این سال ها موجب شد کشور در رتبه اول پیشرفت علمی در منطقه قرار بگیرد و از کشور ترکیه که چندین سال در مقام اول قرار داشت سبقت بگیرد.

وی اظهار داشت: در سالهای 2011 و 2012 میلادی دانشمندان ایران اسلامی 27 هزار مقاله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رساندند که در تاریخ علمی ایران بی سابقه است.

مهراد افزود : 37 هزار مقاله از ایران در پایگاه معتبر علمی اسکپوس در سال 2012 نمایه شده است.

رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: 57 کشور جهان اسلام در این پایگاه عضویت دارند و ایجاد ارتباط برای تبادل مسائل علمی، دانشجو، استاد دانشگاه و تامین مالی برخی از پروژه های علمی و پژوهشی از وظایف پایگاه استنادی علوم جهان اسلام محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز