بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی كشور از مجموعه‌های گردشگری سمنان

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۴:۲۷:۰۰
کد خبر: ۴۰۲۹
بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی كشور از مجموعه‌های گردشگری سمنان
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور در جریان سومین سفر استانی هیأت دولت به استان سمنان از موزه عشایری ایل سنگسر پارك كوهستان شهمیرزاد و منطقه ویژه اقتصادی سمنان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، رییس موزه عشایری ایل سنگسر در بازدید رییس سازمان میراث فرهنگی كشور و هیات همراه از این موزه گفت: باغ موزه عشایری ایل سنگسر از دو بخش سالن و فضای باز تشکیل شده كه سالن موزه دارای چهار بخش با موضوعات مجزا است.

حسن پاکزادیان با بیان اینكه بخش نخست به ابزار و ادوات پشم‌چینی و مراحل تولید انواع نخ و پارچه‌های پشمی و ابریشمی توسط بانوان ایل سنگسر اختصاص دارد، افزود: بخش دوم این موزه نیز شامل انواع دست‌افزارهای زندگی روزمره ایل نیمه‌کوچ رو سنگسر بوده و انواع ظروف، ابزار، جنگ افزار و .... را شامل می‌شود.

رییس موزه عشایری ایل سنگسر با بیان اینکه در محوطه ساختمان، برخی از سازه‌های عشایری نیز به نمایش گذاشته شده است، اظهار داشت: از جمله این سازه‌ها می‌توان به تنور، سازه‌ اختصاصی تولید کره،‌ انواع اجاق‌های اختصاصی تولید انواع لبنیات،‌ سیاه‌چادر سنگسری به عنوان بزرگترین نوع سیاه‌چادر در بین ایلات کشور با اشکوب‌های متعدد و سازه‌های داخل آن، ابزار و ادوات مشاغل مرتبط با زندگی عشایری اشاره کرد.

وی ادامه داد:‌ تاکنون بیش از 500 قلم از اشیاء فرهنگی، تاریخی و دست‌افزارهای مورد استفاده در زندگی روزمره ایل سنگسر از طرف مردم به موزه اهدا شده یا از آن‌ها خریداری شده است.

معاون رییس جمهور در ادامه سفر خود به استان سمنان از پارک کوهستان شهمیرزاد و پروژه‌ها و امکانات این پارک نیز بازدید کرد.

حسین غایبی مسوول پارک کوهستان در معرفی این مجموعه گفت: از جمله امکانات این پارك می‌توان به 40 سوئیت، مجتمع فرهنگی،‌ مجتمع پذیرایی و تله‌‌سیژ به طول سه کیلومتر اشاره کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كشور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سمنان نیز بازدید کرد.

منطقه ویژه اقتصادی سمنان در زمینی به مساحت یک هزار هکتار و در جوار شهرک صنعتی سمنان ایجاد شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز