تفاهم‌نامه همكاری اداره كل اوقاف سمنان و صداوسیمای مركز استان به امضا رسید

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۴۹
تفاهم‌نامه همكاری اداره كل اوقاف سمنان و صداوسیمای مركز استان به امضا رسید
در نشست مشترك مدیران كل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیمای مركز سمنان، تفاهم نامه همكاری بین این دو اداره به امضا رسید .

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، تولید چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی، تأمین كارشناسان مذهبی برنامه های فرهنگی صدا وسیما، تولید برنامه تفسیر قرآن و ترتیل خوانی و پخش از شبكه استانی در ماه رمضان از جمله تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

مدیركل صدا و سیمای مركز سمنان در این نشست گفت: فرهنگ‌سازی برای وقف و واقفان، نگهداری وقف و جایگاه وقف نیاز به اطلاع رسانی بیشتر به مردم دارد.

رمضانعلی شریفی‌فر افزود: با دادن این اطلاعات به مردم علاوه بر عواقب دنیوی و اخروی ممکن است بسیاری از اموال وقفی که از وقف خارج شده به وقف برگردد.

شریفی‌فر تصریح كرد: با اطلاع رسانی دقیق از عملکرد بقاع و اماكن متبرکه می توان پتانسیل های موجود و مناسب استان را بیشتر به مردم شناساند.

وی اظهار داشت: یكی از موانع و مشكلات پیش روی آستان مبارك امامزاده یحیی‌(ع) كم توجهی رسانه ها و نیز مسوولان مربوطه است كه تاكنون نتوانسته به آن شأن و منزلتی كه باید داشته باشد برسد.

مدیر كل صدا و سیمای مركز سمنان گفت: برای بیشتر شناساندن اماكن مذهبی و بقاع متبركه می توانیم با برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی، نقش و منزلت ویژه ای را به این اماكن اختصاص دهیم .

وی از همكاری همه جانبه صدا و سیما با اداره اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: باید نسبت به فرهنگ سازی موقوفات جدید اقدام شود و موقوفات را به عنوان طرح جامع علمی و فرهنگی معرفی كرد و رسانه ملی آمادگی هرگونه همكاری در این باره را دارد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هم در این نشست گفت: بهترین راه برای معرفی و شناساندن موقوفات از مسیر رسانه ها به خصوص صدا وسیما است.

حجت الاسلام قربانعلی صفایی‌پور افزود: برای ترویج و تشویق مردم به سنت حسنه وقف به این امر معتقد هستیم كه رسانه ها می توانند نقش به‌سزایی در شناساندن بحث وقف و بقاع متبركه داشته باشند.

صفایی‌پور افزود: عملكرد رسانه های جمعی استان تا اندازه ای درباره انعكاس وقف و موقوفات خوب و مثبت است.

وی در ادمه با تشکر از همکاری خوب صدا و سیمای مرکز استان عنوان داشت: نیاز امروز جامعه ما نیت های جدید بر اساس مسایل روز است که نیل به این هدف مستلزم فرهنگ سازی است و برای فرهنگ سازی بهترین راه همکاری رسانه های جمعی استان است.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از پایین بودن و غیر واقعی بودن اجاره بهای موقوفات به عنوان یکی از موانع پیشرفت مطلوب وقف نام برد و افزود: برخی افراد سالیان متمادی موقوفات را با اجاره بهای ناچیز استفاده کردند و اکنون وقتی صحبت از به روز رسانی اجاره بهای موقوفات مطرح می شود با اعتراض برخی مستأجران رو به‌رو هستیم و این درحالی است که اگر ملک شخصی همین افراد باشد انتظار اجاره واقعی دارند و به هیچ طریق حاضر نیستند به این بهای ناچیز اجاره دهند.

صفایی‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در سال 90 برای به روز رسانی مال الاجاره موقوفات عزم خود را جزم کرده ایم و برای نیل به این هدف نیازمند مساعدت رسانه های استان، مسوولان و دستگاه های اجرایی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز