به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی؛

هنرمندان پیشكسوت صنایع دستی سمنان تجلیل می‌شوند

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۴۲
هنرمندان پیشكسوت صنایع دستی سمنان تجلیل می‌شوند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از برگزاری مراسم تجلیل از هنرمندان پیشكسوت صنایع دستی این استان به مناسبت گرامیداشت هفته صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، حمید یزدانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنا، اظهار داشت: به مناسبت این هفته از 12 نفر از هنرمندان صنایع دستی پیشكسوت و برجسته صنایع دستی استان با اهدای لوح تقویر و هدایایی تجلیل می شود.

وی از ساخت تنور سنتی و نصب آن در خانه تاریخی طاهری در سمنان خبر داد و گفت: با توجه به اینكه پخت نان به وسیله تنور در منازل در حال منسوخ شدن است، در نظر گرفته شد با ساخت تنور در یكی از خانه های قدیمی سمنان این سنت قدیمی به نسل جدید نیز معرفی شود.

یزدانی، برپایی ایستگاه " كودكان و صنایع دستی" با مشاركت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در سمنان و شاهرود با هدف آموزش تولید صنایع دستی به كودكان، اهدای تعدادی دار گلیم و مواد اولیه تولید گلیم به هنرمندان روستایی و پخش فیلم های مستند در رابطه با صنایع دستی از تلویزیون شهری شاهرود را از دیگر برنامه های این اداره كل در هفته گرامیداشت صنایع دستی عنوان كرد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان افزود: برگزاری مسابقه عكاسی و صنایع دستی در مهدیشهر و نمایشگاه صنایع دستی در موزه اقوام گرمسار از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی در استان سمنان است.

در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر هنرمند صنایع دستی در استان سمنان فعالیت می كنند و گلیم، سفال، سرامیك، قلمكار، منبت، معرق، نمد و دست بافته های سنتی از مهم ترین صنایع دستی استان سمنان محسوب می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز