پشت بام كاروانسرای شاه عباسی دامغان مرمت شد

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۵:۲۹:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۶
پشت بام كاروانسرای شاه عباسی دامغان مرمت شد
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پایان مرمت پشت بام كاروانسرای شاه عباسی دامغان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از پایان مرمت پشت بام كاروانسرای شاه عباسی دامغان خبر داد.
 
حمید یزدانی با بیان اینكه كار مرمت پشت بام این كاروانسرا سه ماه زودتر از موعد مقرر به پایان رسید، گفت: اجرای صحیح و سریع پروژه های مرمتی از جمله اولویت های كاری این اداره كل است.

وی با اشاره به اینكه این پروژه مرمتی با انجام عایق كاری، سبك سازی، قیدبندی، طاق زدن بین گنبدها و مرمت آجرفرش پشت بام كاروانسرا انجام شد، افزود: در صورت اختصاص اعتبارات، این اداره كل كار مرمت و احیای این كاروانسرا را برای تبدیل شدن به مجموعه فرهنگی، تاریخی "موزه شهر" اجرا می كند.

یزدانی گفت:كاروانسرای شاه عباسی دامغان قابلیت تبدیل شدن به یكی از مراكز مهم جذب گردشگر در شهرستان دامغان را داراست.

كاروانسرای شاه عباسی دامغان متعلق به دوره سلجوقی است و به شماره 1966 در سال 1376 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

كار طراحی و مرمت این كاروانسرا به طور همزمان از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده است.

كاروانسرای شاه عباسی دامغان در 50 سال گذشته به عنوان پادگان نظامی در اختیار نیروی انتظامی دامغان بوده كه با تلاش های صورت گرفته در دوره مدیریت جدید اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در حال حاضر 80 درصد مجموعه كاروانسرا در اختیار اداره میراث فرهنگی دامغان قرار گرفته است.
 
كاروانسرای شاه عباسی دامغان در مركز شهر دامغان واقع شده و دارای سازه خشتی آجری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز