دیدار سفیر ارمنستان با معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در دیدار با سفیر ارمنستان گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری اولویت استراتژیک سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۵:۰۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کرمانشاه، آراكلیا سفیر ارمنستان با سفر به استان کرمانشاه؛ با جلال منكرسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار در محل مهمانسرای استانداری دیدار و به گفت‌وگو نشست.

جلال منكرسی در این نشست روابط متقابل و دوجانبه دولت‌ها را پایه و اساسی برای تبیین توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی عنوان كرد.

وی در ادامه با اشاره به پتانسل‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی نهفته در كشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن توانایی‌ها اقتصادی خاص قطعا می‌تواند شریک تجاری خوب و استراتژیكی با كشورهای مستقل مشترک المنافع در منطقه باشد.

وی همچنین روابط سیاسی فیمابین جمهوری اسلامی ایران با كشور ارمنستان را بسیار خوب عنوان كرد و گفت: انشاءاله بتوانیم روابط اقتصادی را مثل دیگر روابط توسعه و افزایش دهیم.

در ادامه این نشست سفیر ارمنستان با اشاره به روابط فرهنگی و فكری دو ملت، خاطر نشان كرد: كشور ارمنستان نیز با توجه به اشتراكات فرهنگی و روابط دیرینه و تاریخی خود می‌تواند زمینه‌های اشتراک فكری و فرهنگی دو ملت رابیش از پیش توسعه و ارتقا دهد.

آراكلیا در ادامه جمهوری اسلامی ایران را هفتمن شریک تجاری ارمنستان عنوان كرد و گفت: انشاءاله این نشست‌ها باب مراودات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دو كشور قلمداد شود.

گفتنی است؛ ارمنستان از جمله كشورهای مستقل مشترک المنافع شوروی سابق است كه در سال 1991 میلادی از بلوک شرق جدا شد.