مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

مدت اقامت گردشگران در مازندران افزایش یافت

سیف‌الله فرزانه به استقبال مناسب گردشگران از مازندران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح استان مازندران خبر داد.
۱۳۹۲/۰۱/۰۸ - ۰۰:۲۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری برنا، سیف‌الله فرزانه در ستاد تسهیلات سفر استان مازندران با اعلام اینکه گردشگران زیادی امسال در مازندران حضور یافتند، اظهار داشت: نوروز قبل از تحویل سال در مازندران با نوروزخوانان محلی در مازندران آغاز شد.
 
وی با اعلام اینکه 13 معاونت فرهنگی در ستاد تسهیلات سفر مازندران ایجاد شد، ادامه داد: بیش از 13 هزار نیروی انتظامی در سطح استان مازندران به کار گرفته شدند.

این مسئول به همکاری 60 دستگاه اجرایی در مازندران اشاره کرد و گفت: ستاد تسهیلات سفر در مازندارن حدود سه ماه قبل تشکیل شد.

فرزانه در ادامه به استقبال مناسب گردشگران از مازندران اشاره کرد و بیان داشت با توجه به برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در مازندران، مدت اقامت گردشگران در مازندران از سه شب به چهار شب افزایش یافت.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مازندران در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت و جشنواره‌های بومی - محلی در مازندران از برپایی بزرگ‌ترین سفره هفت‌سین کشور در شمال خبر داد.

وی، ظرفیت اسکان مسافر در مازندران را هر شب 750 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به استقبال مناسب گردشگران مدت اقامت گردشگران در مازندران به هر شب 900 هزار نفر رسید.

این مسئول در ادامه بازدیدهای انجام شده از اماکن تفریحی و توریستی مازندران را بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر اعلام کرد و اذعان داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی بر ماندگاری گردشگر در سطح استان مازندران بی تأثیر نبود.

وی، رایگان کردن موزه‌های استان مازندران، ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی، برپایی جشنواره‌های موسیقی محلی و ایجاد تسهیلات مناسب برای گردشگران را دلایل ماندگاری گردشگران در مازندران عنوان کرد.