نمایشگاه عكس شمیم گل سرخ در قم برپا شد

نمایشگاهی از عکس‌های کمال‌لدین شاهرخ و امیر حسامی‌نژاد با عنوان «شمیم گل سرخ» با هدف عرض ارادت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در نگارستان اشراق قم برپا شد.
۱۳۹۳/۱۱/۱۸ - ۱۶:۴۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نمایشگاه عکس «شمیم گل سرخ» به همت موسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به بعثه مقام معظم رهبری (مدظله) و با همکاری سازمان فرهنگی هنری ورزشی قم در نگارستان اشراق برپا شد که در این نمایشگاه عکس‌هایی از مسجد النبی، قبرستان بقیع و حال و هوای زائران حرم نبوی به تصویر کشیده شد.

 37 تابلو عکس 60در90 و سه تابلو به صورت پانوراما دراین نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفته در حج تمتع امسال عکاسی شده است..

کمال‌الدین شاهرخ دانش‌آموخته کار‌شناسی رشته عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کار‌شناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری است و او عکاسی از اماکن مذهبی را از سال ۱۳۷۰ شروع کرده است.

شاهرخ از اعضای هیئت مدیره انجمن عکاسان ایران است که کتاب‌های تصویر پایداری، تصویر رهایی، جنگ تحمیلی، شام سرزمین خاطره‌ها، لاله‌های سپید را منتشر کرد ه است.

آخرین کتاب منتشر شده توسط این هنرمند عکاس نیز، مجموعه عکس‌هایی از اماکن زیارتی عراق از جمله کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمین و سامرا تحت عنوان «آستانه خورشید» است.

امیر حسامی‌نژاد نیز عضو انجمن عکاسان ایران و از فعالان مطبوعاتی در عرصه خبرنگاری و عکاسی در نشریات و خبرگزاری‌های مختلف قم و تهران است.

وی عکاس اختصاصی کارگاه ضریح جدید امام حسین(ع) و مولف مجموعه تصاویر اماکن متبرکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با عنوان «خواهر خورشید»، حرم مطهر امام علی (ع) و کتاب ضریح عشق که روایتی تصویری از انتقال ضریح جدید سیدالشهداء(ع) از قم به کربلای معلی بوده، می‌باشد.

این عکاس قمی با بیان اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه عرض ارادت به ساحت نورانی حضرت محمدمصطفی(ص) تکریم و تعظیم مقام شامخ رسول مهربانی، به نمایش گذاشتن جلوه های مسجد النبی(ص) و زائرین حرم نبوی بوده افزود: این تصاویر در مراسم حج تمتع امسال گرفته شده و امیدواریم بازدیدکنندگان با تماشای این تصاویر بتوانند فضای معنوی مسجدالنبی را درک کنند.

امیرحسامی‌نژاد با بیان اینکه این نمایشگاه از روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه بازگشایی و تا شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ ادامه خواهد داشت، گفت: علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به، نگارستان اشراق واقع در ابتدای خیابان شهداء قم، روبروی مدرسه امیر المومنین(ع) مراجعه کنند.