نخستین گردهمایی خانوادگی خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) برگزار شد

نخستین گردهمایی خانوادگی خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)، با حضور معاون ارتباطات و تبلیغات و سرپرست اماکن متبرکه و جمعی از مسوولان آستان مقدس برگزار شد.
۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۱۳:۴۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری برنا شهر ری به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام، در این مراسم که شامگاه سه شنبه 16 فروردین ماه، در آغازین روزهای سال جدید و در آستانه ولادت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) برگزار شد، خادمان و خادمه های بخش های مختلف حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام همراه با همسر و فرزندان خود در تالار جناب شیخ صدوق (ره) گردهم آمدند.

در این مراسم که در فضایی گرم و صمیمانه برگزار شد، خادم القرآن عباس سلیمی ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی، مراتب سلام گرم و پیام تشکر و تبریک تولیت آستان مقدس، آیت الله محمدی ری شهری را به میهمانان ابلاغ کرد.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه در این مراسم نقش اعضای خانواده را در توفیق و کسب موفقیت های کاری همسران شان در محل کار، نقشی بسیار مهم و تأثیر گذار برشمرد و گفت: به طور قطع همه تحولاتی که در این آستان مقدس، در طول 20 سال گذشته، تحقق یافته است، با عنایات حضرت حق و الطاف حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، تلاش خالصانه تولیت معزز و همکاری خادمان و خادمه ها و سایر کارکنان این حرم مطهر و خانواده های محترم آنان، شکل گرفته است.

وی گفت: خدمت در این بارگاه ملکوتی که در طول یکسال، بیش از 12 میلیون زائر را در خود می پذیرد و تنها بارگاهی است که بنا بر کلام امام معصوم علیه السلام، زیارت آن، برابر با زیارت حضرت سیدالشهداء علیه السلام است، از افتخارات بزرگ و با شرافت و فضیلتی است که خداوند به ما عنایت فرموده و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

خادم القرآن عباس سلیمی با بیان اینکه شکر حقیقی متضمن شکر قلبی، شکر لسانی و شکر عملی است گفت: حفظ حرمت نمک سفره پر برکت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، از جمله زیباترین مبانی فرهنگی ماست که می بایست، توسط خدام سرافراز و خانواده های گرامی ایشان به طور خاص مورد توجه قرار گیرد.

خادم القرآن عباس سلیمی با تاکید بر مطالعه مجدد منشور رفتاری کارکنان حرم مطهر كه با بهره گیری از رهنمودهای تولیت آستان مقدس تدوین شده است، گفت: نباید کسب برخی موفقیت ها در کار، ما را به خود خواهی بکشاند، زیرا همیشه باید این دغدغه را داشته باشیم که می توانیم بهتر خدمت کنیم و هنوز آن خدمت شایسته را انجام نداده ایم.

وی ادامه سخنان خود با توجه به فرارسیدن ایام میلاد حضرت زینب سلام الله علیها در بیان سخنانی با موضوع « مظلومیت زن قبل از اسلام » گفت: در نگاهی گذرا به جایگاه زن قبل از اسلام از روم باستان تا عرب جاهلیت، می بینیم که این جایگاه، سراسر شرمساری و جنایت است.

خادم القرآن عباس سلیمی گفت: در متون تاریخی و حقوقی تمدن های گذشته می بینیم که در روم باستان زنان فاقد حق مالکیت و در خانه محبوس بودند و علاوه بر آن در ملکیت شوهران خود به عنوان یک کالا قرار داشتند و پس از مرگ همسران شان نیز تحت اراده، فرزند بزرگ یا برادر شوهر خود قرار می گرفتند و در عرب جاهلیت نیز بد ترین نوع استثمار زن که همان زنده بگور کردن دختران است در تاریخ ثبت شده است.

وی همچنین با استناد به آیاتی از سوره نمل درباره زنده بگور کردن دختران و نخستین آیات سوره تکویر، اسلام را زنده کننده حقوق زنان در عصر جاهلیت برشمرد و گفت: باید به آن هایی که امروز دم از حقوق بشر می زنند بگوییم که اگر عرب جاهلی در آن روز جسم زن را زنده بگور می کرد، امروز غرب فاسد، روح و شخصیت زنان را در گور تباهی و فساد دفن می کند و اسلام آمده است تا زن در جایگاه اصلی خود در جامعه و خانواده قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص شبهات برخی افراد نا آگاه و مغرض در خصوص حجاب گفت: حجاب به تعبیر استاد شهید مرتضی مطهری محدودیت نیست بلکه مصونیت است.
 
خادم القرآن عباس سلیمی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ایام میلاد با سعادت حضرت زینب سلام الله علیها گفت: حضرت زینب سلام الله علیها، پیامبر عاشورا، ثمره پیوند عرشی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام و اسوه صبر و ایثار است که از بهترین الگوهای الهی برای همه زنان و دختران در جامعه اسلامی است.

وی همچنین با قدردانی از زحمات خانواده های خدام حرم مطهر گفت: به طور قطع کسی نمی تواند برای کارهای ارزشمندی که شما انجام می دهید، از شما قدرشناسی و قدردانی کند، و صرفا از آن بابت که «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق» از دستورات دینی ماست از زحمات همه برادران و خواهران گرامی تشکر می کنیم.

وی صبر و تحمل اعضای خانواده های کارکنان حرم مطهر در برابر برخی کاستی های احتمالی را به دلیل ارادت قلبی و محبت شدید نسبت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام، دارای اجر معنوی برشمرد.

آغاز این مراسم با تلاوت قرآن آقای محمد برخورداری از قاریان ممتاز و عضو مرکز آموزش قرآن آستان مقدس و خیر مقدم آقای هادی بارگاهی، مدیرکل حرم مطهر به میهمانان شرکت کننده در مراسم همراه بود.
 
همچنین آقای صنوبری مشاور معاونت اماکن متبرکه نیز در سخنانی به قدردانی از زحمات خانواده های محترم خادمان و خادمه های حرم مطهر پرداخت و پخش کلیپ اقدامات صورت گرفته در آستان مقدس و همچنین اجرای گروه همخوانی و مدیحه سرایی طه از دیگر برنامه های نخستین گردهمایی خانوادگی خدام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بود.

در این مراسم به 5 خانواده به قید قرعه هدایای متبرکه آستان مقدس اهدا شد و در پایان خادمان و خادمه های حرم مطهر و خانواده های محترم آنان، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا میهمان سفره متبرکه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام شدند.