در مجمع نمایندگان استان قزوین مصوب شد؛

احداث تصفیه خانه مسكن مهر در اولویت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۴:۰۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵
احداث تصفیه خانه مسكن مهر در اولویت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد
مجمع نمایندگان استان قزوین با حضور وزیر نیرو در دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ابوترابی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، جلسه‌ای با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیران مرتبط، با هدف بررسی منابع آبی استان در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید محمد ابوترابی برگزار شد كه مصوباتی به همراه داشت.

سید محمد ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به تاكید مقام معظم رهبری بر استفاده از دشت حاصل‌خیز قزوین و نگاه ویژه به بهره برداری از این مكان بیان داشت: مصوبات زیادی در سفرهای دولت به استان داشته‌ایم ولی متاسفانه پیشرفت مطلوبی در برخی از این مصوبات به‌ویژه در حوزه منابع آب تاكنون صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به منابع آب‌های سطحی ویژه كه در بخش الموت رود وجود دارد اتخاذ تصمیمات ومصوبات برای رفع مشكل آب استان و دشت قزوین و همچنین برنامه ریزی لازم برای وضعیت سدها و رفع مشكل فاضلاب و پساب‌های مسكن مهر، محمدیه و شریفیه ضروری است.

در ادامه وزیر نیرو با اشاره به شرایط خاص كشور به لحاظ اقتصادی و تحریم‌ها و موقعیت منطقه اظهار داشت: شورای آب به ریاست رییس جمهور شكل گرفته و در پنج جلسه در هیات دولت موضوع آب پیگیری شد و طبق دستور رییس جمهور برای اینكه بتوان اعتبارات آب را در محل‌ها و جایگاه‌های بهتری تخصیص دهیم باید اختیارات به استانداران داده شود.

وی گفت: تیم‌هایی برای آب در استان‌ها تشكیل شده تا با تبدیل دشت‌‎ها به شركت‌های سهامی از منابع استفاده و حفاظت شود.

در ادامه نمایندگان استان قزوین خواستار ردیف اعتبارات خاصی جهت تامین آب شرب استان قزوین، افزایش پمپاژ آب از چاه‌ها برای كشت زیتون در طارم سفلی و الموت، رسیدگی به وضعیت كمبود آب برخی صنایع و دامداران، وضعیت افت شدید آب‌های زیرزمینی در تاكستان و تامین آب شرب تاكستان، قزوین و بویین زهرا و انتقال آب ازالموت رود به قزوین شده و موارد دیگری را نیز در مورد مشكلات و نیازهای استان در بخش آب شرب و كشاورزی بیان كردند.

گفتنی است؛ در پایان مصوب شد تا قانون تعیین تملک چاه‌ها جهت افزایش درصد بهره برداری تا سقف 30 درصد بررسی و اصلاح گردد، احداث تصفیه خانه مسكن مهر در اولویت آب و فاضلاب قرار گیرد، موضوع انتقال آب به استان پیگیری شود، اجازه استفاده از بخش‌نامه مربوط به برخی مناطق جهت برداشت آب از منابع زیر زمینی طارم برای چاه‌های مناطق طارم سفلی تا سقف 25 درصد محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز