مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین:

۹۵میلیون تومان برای اجرای طرح کارت پارک مکانیزه هزینه شده است

۱۳۹۱/۰۷/۰۸ - ۱۴:۴۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۳۳۱۳
۹۵میلیون تومان برای اجرای طرح کارت پارک مکانیزه هزینه شده است
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین از هزینه 95میلیون تومان برای اجرای طرح کارت پارک مکانیزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مدیرعامل این سازمان با اعلام خبرفوق افزود: براساس ماده 15قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ابلاغیه سال 90 که به منظور بهبود عبور و مرور و مدیریت ترافیک ساکن معابر و همچنین براساس مصوبه شورای اسلامی شهر و تصویب وزارت کشور مبنی بر نصب تجهیزاتی مانند پارکومتر، کارت پارک و.... به شهرداری‌ها اجازه داده است تا براساس ضوابط محلی اقدام به اخذ وجه نماید.

اسماعیل عرشیان اضافه کرد: شهرداری قزوین نیز از سال85 به استناد مصوبه هیات دولت و مجلس شورای اسلامی با استفاده از نیروهای امانی و با همراهی پلیس راهور اقدام به اجرای طرح کارت پارک به صورت قبوض کاغذی کرده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح عنوان کرد: از جمله اهداف عمده و شاخص اجرای این طرح می‌توان به توزیع فضای پارک به صورت عادلانه در بین شهروندان و همچنین بهبود عبور و مرور و برقراری انضباط ترافیک و امنیت خودروها در محدوده اجرای طرح اشاره کرد.

این مسوول گفت: در حال حاضر یک‌هزار و پنجاه فضای پارک در شبکه معابر هسته مرکزی شهر تحت عنوان طرح کارت پارک مدیریت می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به مشکلات اجرای طرح کارت پارک با استفاده از قبوض کاغذی بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که اجرای طرح کارت پارک با استفاده از قبوض کاغذی به لحاظ قابلیت اجرای مصوبه جدید مبنی بر نیم ساعت پارک رایگان خودروها در معابر شهری ایجاد می‌کرد، تصمیم بر این شد که طرح کارت پارک مکانیزه در سطح شهر قزوین اجرایی شود.

عرشیان افزود: همچنین مشکلات ناشی از احتمال تخلف عوامل اجرایی و به منظور کاهش ارتباط بین عامل انسانی یعنی عوامل کارت پارک و شهروندان و مدیریت بهتر طرح از خردادماه سال90 اجرای طرح کارت پارک در دستور کار شهرداری و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفت.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح اظهار داشت: قابلیت اجرای مصوبه ماده 15 قانون جدید، کاهش ارتباط ریالی و کلامی بین عوامل اجرایی کارت پارک و شهروندان، کاهش مشکلات ناشی از پول خرد، کاهش مشکلات بهداشتی به لحاظ تبادل اسکناس، امکان مدیریت، نظارت و کنترل عوامل اجرایی کارت پارک از لحاظ میزان عملکرد، وجوه دریافتی و... از مهم ترین مزایای استفاده از کارت پارک مکانیزه است.

این مسوول با اشاره به این که اجرای این طرح مستلزم تهیه سخت افزارهای لازم است، گفت: از جمله سخت افزارهای مورد نیاز برای اجرای طرح کارت پارک مکانیزه می‌توان به تهیه کارت‌های الکترونیک و تجهیزات کامپیوتری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: همچنین سیستم نرم افزاری که شامل برنامه کامل و جامع طرح کارت پارک مکانیزه است، براساس آخرین تغییرات و حسب نیاز طرح تهیه شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

عرشیان اظهار داشت: شهرداری قزوین در نظر دارد به مناسبت بازگشایی مدارس و به منظور ارایه خدمات مطلوب تر به شهروندان از هشتم مهرماه سال جاری طرح کارت پارک مکانیزه را در خیابان شهرداری به عنوان پایلوت اجرا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز