مدیر كل پدافند غیر عامل استان قزوین:

احداث۴ قرارگاه پدافند غیر عامل در قزوین

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۰:۵۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۴۲۴
احداث۴ قرارگاه پدافند غیر عامل در قزوین
محمد افشار گفت: 4 قرارگاه پدافند غیر عامل با عنوان‌های قرارگاه پدافند زیستی، سایبری، پرتوی، اقتصادی، جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی در استان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد افشار مدیر كل پدافند غیر عامل استان قزوین در مصاحبه مطبوعاتی با بیان این مطلب افزود: پدافند غیرعامل 5 هدف عمده را از قبیل: كاهش آسیب پذیری، افزایش پایداری مدیریت در زمان‌های بحرانی، استمرار اقدامات در زمان تهدید و بحران و دفاع بدون سلاح را دنبال می‌كند.

وی افزود: دفاع نیز یك عكس العملی در مقابله با حمله است بنابراین نیاز است مدل حمله و فرمولی را كه دشمن مدنظر دارد و از آن مدل و الگویی را كه دشمن برای حمله استفاده می‌كند را شناسایی كنیم تا بتوانیم در مقابل آن دفاع لازم را انجام دهیم.
 
وی افزود: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی پدافند غیر عامل و تغییر باورها در مردم و مسئولان یك نقش اساسی است.

افشار در ادامه تصریح كرد: در جنگ‌های جدید هدف اصلی جابجایی حكومت‌هاست در جنگ‌های جدید برعكس جنگ‌های قدیم عملیات اصلی عملیات روانی است و بخش سیاسی از بخش نظامی حمایت می‌كند.

وی افزود: در حال حاضر در جنگ‌های جدید 70 درصد به عملیات روانی اختصاص دارد و انسجام ملی را با ابزار روانی هدف قرار می‌دهند و با به هم خوردن این انسجام به بخش عظیمی از اهداف خود می توانند دست یابند.

افشار بیان كرد: در این راستا می‌توانیم به عملكرد خطیر مطبوعات و رسانه‌ها پی ببریم و كاركردهای مختلف می‌توانند آسیب پذیری ما را در مقابل تهدیدات دشمن كاهش داده و به پایداری انسجام ملی كمك كنند.

وی افزود: بنابراین پدافند غیر عامل در حوزه‌های مختلف فضایی، اجتماعی، فرهنگی، سایبری، و ... وجود دارد ودر این نوع مدل دشمن معمولاً در ابتدا به یك جنگ نرم وارد می‌شود و مولفه‌های مختلف جنگ نرم را از قبیل بحث‌های اجتماعی، اقتصادی را پیش می‌گیرد و با حمله به زیر ساخت‌های حساس این مرحله را تحكیم می‌كند.

وی درخصوص مأموریت شورای پدافند غیر عامل در استان افزود: پیرو مصوبه و تأكیدی كه مقام معظم رهبری داشتند در سال 82 پدافند غیر عامل شكل گرفت و به عنوان ساختار سیاسی و دفاعی كشور كار خود را آغاز كرد و در حدود 14وزارتخانه و در استانداری‌ها به صورت اداره كل شكل گرفت.

وی افزود: شورای پدافند غیر عامل استان ماموریت دارد در خصوص برآورد تهدید، كاهش آسیب پذیری‌ها، ارتقاء تحمل و مقاومت مردم، حفاظت از جان آنها، تأمین نیازمندی‌ها ضروری و استفاده از كلیه منابع در شرایط بحرانی ناشی از حملات دشمن اقدامات موثری را انجام دهد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز