مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

استفاده از ظرفیت فرهنگی شهر در ارتقاء سلامت شهروندان

۱۳۹۲/۰۸/۰۱ - ۱۳:۵۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۴۷۰
استفاده از ظرفیت فرهنگی شهر در ارتقاء سلامت شهروندان
سلامت اجتماعی و روانی شهروندان از ضرورت‌های گریز ناپذیر زندگی شهروندی در دنیای کنونی است.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ سعید وزیری نژاد مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اعلام خبر فوق افزود: برای تحقق این هدف مهم در شهر از ظرفیت خانه‌های فرهنگ، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، محلات 14 گانه طرح محله ما و ابزارهای تبلیغاتی سازمان فرهنگی ورزشی استفاده بهینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین معضلات و تهدیدهای شهرها و کلان شهرها بی توجهی به سلامت روانی و اجتماعی شهروندان است، ادامه داد: شهرها علاوه بر توسعه‌ی فیزیکی و سخت افزاری که در آن ساخت برج، مجتمع‌های تجاری و تقاطع‌های غیر هم سطح در دستور کار قرار می‌گیرد، لازم است مهارت‌های مختلف زندگی به مردم آموزش داده شود.

وزیری نژاد آموزش را لازمه‌ی کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، خودکشی، پرخاشگری و دگر آزاری دانست و عنوان کرد: یکی از خروجی‌های مهم آموزش، تعامل شهروندان با یکدیگر است چرا که فرهنگ شهروندی را در بین آنها ارزشمند کرده و مهارت‌های ارتباطی را تقویت می‌کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی با تأکید بر اینکه تاکنون در کشور متولی برای تأمین سلامت اجتماعی و روانی مردم نبوده است، ادامه داد: عدم رعایت قوانین و بی توجهی به هنجارهای اجتماعی و حتی خانوادگی از نتایج و بازتاب‌های این روند بوده است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: در قالب این تفاهم نامه 40 نفر از رابطین حوزه سلامت که آموزش‌های تخصصی در این زمینه دیده‌اند به عنوان سفیران سلامت در مراکز مختلف سازمان فرهنگی و محلات حضور می‌یابند و موضوعات مختلفی را در جهت تقویت سلامت روانی و اجتماعی شهروندان بیان می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز