استاندار در دیدار با سفیر فنلاند:

فرصت‌های بسیار خوبی برای ارتباط بین قزوین و كشور فنلاند وجود دارد

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۳:۰۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۵۸۱
فرصت‌های بسیار خوبی برای ارتباط بین قزوین و كشور فنلاند وجود دارد
مرتضی روزبه گفت: با توجه به شرایط كنونی كشور و همچنین موقعیت و پتانسیل ‌استان قزوین، فرصت‌های خوبی برای ارتباط با كشور فنلاند در همه زمینه‌‎ها فراهم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین با بیان این مطلب كه اشتراكات زیادی بین ایران و كشور فنلاند وجود دارد تصریح كرد: این اشتراكات می‌تواند سرآغاز بسیاری از ارتباطات بین دو كشور در بخش ‌مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط کشورمان و موفقیت‌های کسب شده در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در همه حوزه‌ها در شرایطی به دست آمده که ایران از سوی دشمنان در فشار بوده است.

وی با اشاره به بازدید سفیر فنلاند از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و تشریح خدمات این دانشگاه به کشور و همچنین حضور در عرصه‌های بین المللی، این مجموعه عظیم را محصول نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد.

روزبه اضافه کرد: انسان‌های فرهیخته‌ای از ایران اسلامی، جانباز،‌ شهید و یا به صورت ناجوانمردانه ترور شدند که این‌ها همه سندی بر حقانیت جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار قزوین اضافه کرد: حتی تعدادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور ما در طول سی و چند سال گذشته و همچنین سال‌های اخیر قربانی این ترورها شده است تا این موفقیت‌های عظیم برای کشورمان به دست بیاید.

روزبه در ادامه استان قزوین را از لحاظ تاریخی حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: استان قزوین به لحاظ تاریخی اهمیت زیادی دارد به طوریکه این استان در مرکز جاده ابریشم قرار داشته است.

وی عنوان کرد: 60 سال پایتختی حکومت صفویه نگینی است که همچنان بر تارک قزوین می‌درخشد، همچنین قزوین در حکومت‌های مختلف نیز مرکز مبادلات سیاسی و اقتصادی بوده است.

استاندار قزوین یادآور شد: قزوین از لحاظ موقعیت علمی یکی از مراکز دانشگاهی مهم کشور است به طوریکه 120هزار دانشجو را در خود جای داده است و این تعداد دانشجو 10درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: بیشترین دانشجویان استان قزوین نیز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تحصیل می‌کنند و در کنار این مركز، دانشگاه‌های دولتی و مراکز آموزش عالی غیردولتی نیز در استان قزوین به صورت ویژه فعال هستند.

روزبه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به تأمین بخش عمده‌ای از مواد غذایی کشور، قزوین نقش ممتازی در بخش کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: با وجود کارخانجات متعدد و فعال قزوین یکی از قطب‌های صنعتی ایران است.

استاندار قزوین عنوان کرد: قزوین در صنعت شیشه و صنایع شوینده موقعیت ممتازی در کشور دارد و همچنین شرکت‌های مواد غذایی این استان نیز توانسته‌اند استانداردهای بین‌المللی را کسب کنند. به طوری‌که کشمش قزوین و حتی پسته زبانزد كشور و حتی دیگر کشورهاست و امروز نیز بسیاری از اقلام و تولید قزوین به كشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

وی با اشاره به چهره‌های برجسته استان قزوین، این استان را دارای پیشینه کهن در پرورش چهره‌های ماندگار عنوان و تصریح کرد: یکی از این چهره‌های خوش‌فکر و خلاق و مؤثر استان قزوین و جمهوری اسلامی ایران دکتر موسی‌خانی است که خدمات زیادی به استان قزوین و همچنین دانشگاه‌های این استان کرده و یكی از بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است.

روزبه با دعوت از تجار و بازرگانان فنلاندی برای حضور در قزوین و همچنین برگزاری جلسات تخصصی با همتایان خود عنوان کرد: رئیس‌جمهور نیز بر ارتباط با کشورهای دیگر تأکید فراوانی دارد و قزوین نیز در این راستا آمادگی خود را اعلام می‌کند.

استاندار قزوین با اعلام این خبر که قزوین در هفته‌های آینده میزبان هیأت‌هایی از چند کشور اروپایی خواهند بود، خاطرنشان کرد: قزوین در بخش صنعتی اقلام زیادی را به اروپا و آسیا صادر کرده است و آمادگی کامل را برای برپایی نشست‌های تخصصی با همکاران فنلاندی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز