مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خبر داد:

موزه‌ها و اماكن تاریخی قزوین میزبان گردشگران نوروزی

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۶:۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۷۱۷۶۱
موزه‌ها و اماكن تاریخی قزوین میزبان گردشگران نوروزی
موزه‌ها و اماکن تاریخی- فرهنگی استان قزوین در سال 93 برای میزبانی از مسافران نوروزی و علاقمندان به آثار تاریخی - فرهنگی ساماندهی و آماده سازی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای معرفی موزه‌ها و اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی و جذب گردشگران جهت آشنایی با میراث ملی می‌باشد كه باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده گردد.
 
وی اظها داشت: طبق سنوات گذشته سازمان میراث فرهنگی در سال 93 برنامه‌های ویژه‌ای در تمامی استان‌ها و مراکز تحت پوشش خود در این ایام اجرا خواهد كرد و با توجه به نگاه كلان كشور بر ارائه خدمات مطلوب به گردشگران این سازمان با تمامی امکانات و توان خود در جهت نیل به این مقصود و آشنایی بیشتر و بهتر میهمانان نوروزی از هیچ كوششی دریغ نخواهد كرد.

قاسمی با اشاره به آمادگی موزه ها و اماکن تاریخی- فرهنگی جهت بازدید گردشگران افزود: همه موزه ها و اماکن تاریخی - فرهنگی همزمان با شروع فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز برنامه‌های خود را از تاریخ 28 اسفند تا 15 فروردین 93 اجرا خواهد كرد و این مراكز هر روز از ساعت 9 صبح الی 19 میزبان علاقمندان بوده و نرخ ورودی موزه ها و اماکن وابسته فعال نیز در این ایام تغییر نمی‌كند.

وی در ادامه به برپائی نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان اشاره كرد و تصریح كرد: برای آشنایی بیشتر گردشگران با تاریخ و فرهنگ و صنایع دستی استان نمایشگاه اشیاء حاصل از کشفیات اتفاقی، نمایشگاه نسخ خطی ارزشمند، نمایشگاه آثاری که تا کنون در موزه ها به نمایش در نیامده‌اند، نمایشگاه عکس‌های قدیمی مربوط به کاخ موزه چهلستون، نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و اجرای آئین‌ها و مراسم سنتی متناسب با ایام فاطمیه و... از برنامه‌های نوروزی است كه امیدواریم با همكاری همه دستگاه‌های مرتبط و همراهی مردم خوب و مهمان نواز استان بتوانیم برای گردشگران ساعات خوبی را فراهم نماییم.

قاسمی در پایان استقرار راهنمایان مجرب جهت راهنمایی گردشگران در موزه‌ها، متحد الشکل کردن لباس کارکنان موزه، نصب کارت معرفی بر روی لباس راهنمایان، توزیع بروشور، کاتالوگ و نقشه توسط راهنمایان، نصب زیر نویس دو زبانه جهت معرفی اشیاء موزه و در نهایت توزیع فرم‌های نظر سنجی و نیار سنجی در بین مخاطبان را از دیگر تمهیدات جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر در این ایام خواند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز