جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

انتقال دانش به مزارع ضرورت توسعه بخش کشاورزی است

۱۳۹۲/۱۲/۱۴ - ۱۷:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۷۱۷۸۳
انتقال دانش به مزارع ضرورت توسعه بخش کشاورزی است
جانشین سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: تقویت و انتقال دانش به مزارع ضرورت توسعه بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ میر عبدالملکی در نشست تخصصی هم اندیشی محصول انگور که با حضور کارشناسان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد افزود: تشکیل هسته‌های تخصصی و علمی در روستا و آموزش به کشاورزان باعث انتقال اطلاعات و دانش کشاورزی به مزارع خواهد شد.

وی توسعه تفکر بسیجی، کارآمدی نظام و سازندگی، رونق اقتصادی و ارتقاء معیشت مردم از شاخص‌ها و سیاست‌های راهبردی مهم بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی است.

میر عبدالملکی به تهیه دستورالعمل فنی اشاره کرد و اظهار داشت: این دستورالعمل و آیین نامه بر اساس آخرین رهیافت‌ها در زمینه محصول کشاورزی و مبارزه با آفات تدوین شده است.

وی به اهمیت و نقش جهادگران بسیجی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج مهندسین با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسلی‌های موجود و همچنین نیروهای فعال جهادی این آمادگی را دارد تا بر اساس نیاز سازمان‌ها و برنامه ریزی مناسب در جهت رفع موانع و مشکلات گام بردارد.

این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد: با بکارگیری از تجربیات و راهکارهای جدید برای تولید بیشتر، باکیفیت و سالم گام‌های اساسی برداشته شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: یکی از مصادیق مهم و جدی اقتصاد مقاومتی امنیت غذایی است.

داود محمدی به اهمیت و نقش دشت قزوین و آب اشاره کرد و اظهار داشت: ازبین رفتن آبها و ذخائر زیرزمینی دغدغه جدی است که باید با انتقال آب‌ها به دشت قزوین از هدر رفت آن جلوگیری تا بتوانیم این دشت را حفظ کرد.

وی داشتن ابداع، ابتکار و خلاقیت در کنار بصیرت و مدیریت مناسب را از مهمترین شاخصه برای رسیدن به هدف مشخص ذکر کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان بسیج مهندسین باید بعنوان نماینده مردم و یک نظام خودجوش و NGO فراگیر ایفای نقش کند تا با برنامه ریزی مناسب به هدف و نتیجه دست یابد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و عملیاتی شدن آن می‌توان پایه‌های اقتصاد مقاومتی را با اقتدار پایه گذاری کرد تا بتوان از موانع و شرایط سخت عبور کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز افزود: برنامه ریزی مناسب و اصولی، مدیریت کشاورزی، تامین نهاده و منابع مورد نیاز کشاورزان و رسیدگی به مشکلات آنان باید سرلوحه برنامه مسئولین استان باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز