نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

عقبه فکری ملت ایران را نمی‌توان با موشک نابود کرد/ کنار گذاشتن اختلافات جناحی در عرصه فرهنگ

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۸۰۷۷۲
عقبه فکری ملت ایران را نمی‌توان با موشک نابود کرد/ کنار گذاشتن اختلافات جناحی در عرصه فرهنگ
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امروزه دشمن می‌داند که تهدید نظامی کار‌ساز نیست، گفت: عقبه فکری ملت ایران را نمی‌توان با چهار موشک نابود کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بیژن نوباوه جمعه شب در همایش رستاخیز جان که در قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز تهدیدی که متوجه کشور است تهدید نظامی آمریکا نیست بلکه تهدید تغییر ماهیت فکری ملت ایران است.

وی ادامه داد: عقبه فکری ملت ایران عقبه‌ای نیست که بتوان با چهار تا موشک آن را نابود کرد و دشمنان هم می‌دانند که تهدید نظامی کارساز نیست به همین دلیل به دنبال آن هستند که حواس مردم را پرت کنند و به فکر و اندیشه ملت ضربه بزنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران کشوری قدرتمند است، گفت: وقتی پنج کشور که می‌توانند همه دنیا را از لحاظ قانون وتو کنند در کنار آلمان که یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا است در مقابل ایران می‌ایستند و به دنبال مذاکره هستند یعنی اینکه ما قدرتمند هستیم و معادلات دنیا را با همین فرهنگ برهم زده‌ایم.

نوباوه عنوان کرد: دشمن به دنبال تغییر مبانی فکری بچه‌های ایران است و اگر این اندیشه تغییر کرد نتیجه‌اش این می‌شود که بگوییم چرا باید با آمریکا بجنگیم و با یک چشم به هم زدن به سمت آمریکا خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم مسئله تربیت است و مهم‌ترین اصل تربیت در آموزش و پرورش است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه فرهنگی باید اختلافات جناحی را کنار گذاشت و در این عرصه هم هدف شدن مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهیم.

نوباوه با اشاره به تفاوت‌های انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها اظهار کرد: انقلاب اسلامی بدون وجهه فرهنگی قابل شناسایی نیست و اگر تصور بر این است که در انقلاب سازماندهی نظامی داشته‌ایم تمامی این‌ها در زیر سایه فرهنگ است.

نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: امروز 18 هزار و 225 شبکه رادیویی و تلویزیونی در جهان وجود دارد که 140 شبکه فقط و فقط علیه ایران و انقلاب اسلامی صحبت می‌کنند.

وی ادامه داد: مگر ملت ایران که هستند که دشمن اینگونه با این مردم برخورد می‌کند، همه این شبکه‌ها پوششی است برای سرگرم کردن ذهن مردم ایران و غرب فقط از تفکر انقلاب اسلامی می‌ترسد.

نوباوه خاطرنشان کرد: پس از رنسانس، 150 سال طول کشید که غرب به قدرت برسد و مراحل پیشرفت را سپری کند ولی امروز شاهد این هستیم که انقلاب اسلامی پس از 35 سال با وجود تمامی کارشکنی‌ها و مشکلات کاری کرده است که 6 کشور بزرگ دنیا در مقابل ایران بایستند.

وی با اشاره به راهبرد سال 93 که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است افزود: بودجه فرهنگی در بیشتر کشورهای دنیا 7 درصد بودجه کل کشور است که مقدار آن در برخی از کشور‌ها مانند آمریکا به 11 درصد هم می‌رسد اما بودجه فرهنگی در ایران به صورت میانگین در این سال‌ها پنج درصد از بودجه کل کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی در مورد عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان کرد: عزم ملی یعنی اینکه مردم را وارد صحنه بکنید و کاری کنید که مردم مسائل را بفهمند و مدیریت جهادی یعنی اینکه مدیریت ما باید کارآمد در مقابل این هجمه وسیع باشد که متاسفانه امروز این‌گونه نیست.

نوباوه تصریح کرد: متاسفانه برخی از روشنفکران کتابی را نوشته‌ و انقلاب و صدا و سیما را یک جامعه تک صدایی معرفی کرده‌اند و این در شرایطی است که یکی از نویسندگان این کتاب در زمان ریاست خود در صدا و سیما دستور داد که نگذارند شهید آوینی وارد صدا و سیما بشود.

وی ادامه داد: روزی که ایران سانتریفوژ تولید می‌کرد برخی روشنفکران می‌گفتند که 16 سانتریفوژ ارزش مبازره با آمریکا را ندارد.

نوباوه اظهار کرد: به تعبیر من استان قزوین گنجی در درون زمین است و میراث بزرگ کشور در قزوین است اما متاسفانه این میراث را نشناخته‌ و به آن توجهی نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند 99 درصد فرهنگ اخلاق است و تنها یک درصد آن هنر است.

این نماینده مجلس افزود: مقام معظم رهبری بیش از 20 سال است که مسئله فرهنگ را با تعابیری همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و القا نرم مطرح می‌کنند اما متاسفانه به این مسئله اهمیتی قایل نشده‌ایم.

نوباوه ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها و بارها مسئله فرهنگ را مطرح کردند ولی ما ندیدیم و امسال فرمودند که همه چیز در فرهنگ خلاصه شده است.

وی افزود: آن چیزی که در شعار امسال مهم است دو نکته بعدی فرمایشات مقام معظم رهبری یعنی عزم ملی و مدیریت جهادی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: انقلابی که 35 سال از شکل گیری آن می‌گذرد و دشمنی‌های فراوانی را تجربه کرده است تنها با مسایل و تفکرات فرهنگی است که توانسته است پیروز شود و آمریکا خیلی خوب این را درک کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز