مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

زنان با الگوگیری از حضرت زهرا(س) به جایگاه حقیقی خویش دست خواهند یافت

۱۳۹۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۸۰۸۰۰
زنان با الگوگیری از حضرت زهرا(س) به جایگاه حقیقی خویش دست خواهند یافت
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: زنان با الگوگیری از حضرت زهرا مرضیه(س) به جایگاه حقیقی خویش دست خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: البته سیره حضرت زهرا(س) فقط زمانی تضمین‌ کننده سعادت بشر است که به همه ابعاد آن یکسان توجه شود و از نگرش تک‌بعدی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه حضرت زهرای مرضیه الگوی ایده‌آل انسان کامل است، اظهار داشت: خداوند سبحان وقتی در قرآن می‌فرماید: لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة (احزاب،۳۳/ ۳۱ ) مقصود از «لکم» همه انسان‌هاست، نه فقط مردان. این مطلب در مورد حضرت زهرا (س) نیز صادق است، آنچه فاطمه (س) را اسوه و نمونه ساخته، کمال انسانی آن حضرت می‌باشد و بدین خاطر متعلق به عالم انسانیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارزش‌های انسانی اختصاص به زن یا مرد ندارد و به تبع آن اسوه‌های انسانی نیز همین گونه می‌باشند، حضرت فاطمه(س) چنان که اسوه زنان است اسوه مردان نیز هست.(همانند پیامبران و امامان)

حجت‌الاسلام نعمت‌الهی اظهار داشت: برگزاری همایش و جشن کافی نیست بلکه باید نسبت به ابعاد مختلف سیره آن حضرت معرفت و شناخت کافی و لازم داشته باشیم، بویژه زنان که امروز در دنیای غرب تبدیل به یک ابزار شده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص)، پیامبر گرامی اسلام حضرت فاطمه(س) را ثمره وجود خویش معرفی می‌کند، گفت: تمامی تعاریف و تعابیر رسول اکرم از حضرت زهرای مرضیه(س) نظیر ای فاطمه! تو از من هستی و من از تو هستم، فاطمه حوریه‌ای است به صورت انسان که من هر گاه مشتاق بوی بهشت می‌شوم، دخترم فاطمه علیها‌السلام را می‌بویم یا پدرت فدای تو، از روی غرایز انسانی نبوده بلکه نشات گرفته از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) و جایگاه ویژه آن حضرت در پیش خداوند سبحان می‌باشد.

نعمت‌الهی با اشاره به استفاده ابزاری دنیای غرب از وجود زن، اضافه کرد: دنیای غرب امروز پشیمان از بلای است که بر سر زن آورده و شاهدیم در قالب جنبش‌هایی نظیر فمنیسیم سعی در بازآفرینی نقش زن دارد ولی باز مسیر را بیراهه رفته و از تعالیم الهی فاصله گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: مطمئنآ زنان با الگوگیری از حضرت زهرا مرضیه(س) به جایگاه حقیقی خویش دست خواهند یافت.

وی با بیان اینکه اسلام بهترین تعریف را از زن دارد، گفت: در دیدگاه دین مبین اسلام زن و مرد مساوی هستند، اما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که این مهم بحث خودش را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز