مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

فعالیت ۳۰هزار داوطلب در هلال احمر استان قزوین

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۷:۳۰:۰۵
کد خبر: ۱۸۵۳۶۲
فعالیت ۳۰هزار داوطلب در هلال احمر استان قزوین
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: بیش از 30 هزار عضو داوطلب در قزوین بدون هیچ چشم داشتی جان خود را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص پایگاه‌های هلال احمر استان گفت: در حال حاضر استان قزوین دارای 12 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان است كه برای رسیدن به وضعیت مطلوب به 6 پایگاه دیگر نیز نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمید ره انجام مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه قزوین كه صبح امروز در هلال احمر استان برگزار شد با اشاره به برخی از فعالیت‌های امدادی هلال احمر طی سال گذشته اظهار داشت: واقعا این كه كسی بیاید و بدون هیچ چشم داشتی و بدون حتی كوچكترین حقوقی جان خود را برای نجات جان مردم به خطر بیاندازد در سخت ترین شرایط به سمت مشكل برود و دیگران را نجات دهد جز ایثار نام دیگری ندارد.

وی با اشاره به این كه كل جمعیت كارمندان و نیروهای هلال احمر استان قزوین كمتر از 200 نفر است گفت: شاید تعداد كل نیروهایی كه با ما به صورت رسمی كار می‌كنند زیر 200 نفر باشد اما عملا می‌بینیم كه بیش از 30 هزار نفر عضو داوطلب بدون هیچ چشم داشتی و این كه حتی تعهدی نسبت به سازمان داشته باشند جان خود را برای نجات دیگران به خطر می‌اندازند.

ره انجام گفت:‌ هلال احمر یكی از نهادهایی است كه همواره برای نجات جان مردم تلاش‌های فراوان كرده ولی شاید آن چنان كه می‌بایست به جامعه معرفی نشده و امروز هنر رسانه‌های ماست كه این ایثار و فداكاری را برای مردم ایران اسلامی ترسیم كنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هلال احمر استان قزوین برای این كه بتواند بهتر و بیشتر از ظرفیت جوانان داوطلب این سازمان استفاده كند با برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی آموزش‌های لازم را در هر زمینه‌ای كه به جوانان ارائه داده است.

ره انجام افزود: گاهی بسیاری از حوادث و اتفاقات را می‌توان حتی بعد از وقوع به فاصله چند لحظه بعد از اتفاق با اقداماتی از شدت حادثه و خسارات جلوگیری كرد اما متاسفانه خانواده‌های ما بدون اطلاع و آگاهی لازم گاهی باعث شدت خسارات و جراحات وارده نیز می‌شوند.

وی توضیح داد:‌ سالیان سال است كه شعار هر خانواده یك امدادگر دنبال شد و هدف ما رسیدن به آموزش‌های عمومی برای همه افراد جامعه بود در این مسیر هم خوب حركت كردیم ولی باز هم تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:‌طی سال گذشته نزدیك به 1500 امداد گر از آموزش‌های تخصصی این سازمان بهره بردند.
 
ره انجام از عملكرد خوب تیم‌های بانوان طی نوروز گذشته اعلام رضایت كرد و گفت طی نوروز گذشته 2 تیم با حضور همه كادر بانوان توانست خدمات خوبی ارائه دهد كه حتی شاید از تصور ما هم بالاتر بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در خصوص پایگاه‌های هلال احمر استان گفت: در حال حاضر استان قزوین دارای 12 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در نقاط حادثه خیز استان است كه برای رسیدن به وضعیت مطلوب به 6 پایگاه دیگر نیز نیاز داریم.
 
ره انجام اظهار كرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود تا طی سال جاری 6 پایگاه مورد نیاز دیگر در استان نیز راه اندازی شود كه در صورت تهیه، قزوین نزدیك به 3 میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز خواهد بود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت تیم‌های امدادی استان قزوین در كسب برترین زمان رسیدن تا محل حادثه اشاره كرد و گفت:‌ طبق استاندارد‌ها از زمان اعلام حادثه تا رسیدن نیروهای امدادی به محل 12 دقیقه زمان ثبت شده است كه این رقم با تلاش امداد گران استان قزوین در این استان به 5 دقیقه و 17 ثانیه رسیده است كه خود این یك ركورد بسیار عالی در این زمینه به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز