مرتضی روزبه مطرح کرد :

ارتباط نخبگان و مسوولان قزوین بیشتر شود

۱۳۹۳/۰۵/۰۳ - ۱۸:۲۷:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۵۳۶
ارتباط نخبگان و مسوولان قزوین بیشتر شود
مسوولین به شدت به ارتباط با نخبگان نیازمندند زیرا پیشرفت برنامه های مدیران در گرو این ارتباطات است .


به گزارش خبرنگار برنا نشست نخبگان استان قزوین با تعدادی از مسوولین استانی پنجشنبه شب با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین،داوود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و عباسعلی درافشانی معاون استاندار قزوین در سالن باغستان اداره کل جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد.

مرتضی روزبه استاندار قزوین در این مراسم با بیان این که جلسات با نخبگان باید مستمر باشد افزود:دانشگاه ها متکفل بالا بردن سطح کیفیت زندگی انسان هستند ؛ اما آیا امروز دانشگاه توانسته است با جامعه ارتباط لازم را فرآهم کند.

وی افزود : بخش های مختلف جامعه امروز نیازمند ارتباط با نخبگان است زیرا نخبگان می توانند با ابتکارات و برنامه های خود جامعه را به سمت اهداف عالی پیش ببرند.

وی با بیان این که در سطح استان قزوین بستر ارتباط دانشگاه با جامعه فرآهم است افزود : نباید به تک جلسه های این چنینی اکتفا کنیم زیرا این جلسات مشکلی از ما را حل نمی کند .

استاندار قزوین خاطر نشان کرد : با تشکیل اتاق فکری با حضور نخبگان استان کاملا موافقم ؛ اما به شرط آن که ساز و کار و آئین نامه ای مدون داشته باشد و البته باید اطلاع رسانی خوبی در این خصوص صورت گیرد تا تمام مسوولین استان از وجود چنبن اتاق فکری مطلع شوند.

روزبه با اعلام این که همه دستگاه ها باید موظف به اجرای راهکارهای درآمده از اتاق فکر جوانان باشند ادامه داد: نخبگان استان باید در سند آمایش استان ورود پیدا کنند و به بیان مشکلات این بپردازند تا جهت رفع این اسناد اقدام شود.

استاندار قزوین گفت : از 4 دانشگاه استان قزوین سند چشم انداز خواسته ایم تا برنامه هایشان برای توسعه استان ارائه دهند و در آینده نزدیک نیز از دیگر دانشگاه های استان برنامه خواهیم خواست.

روز با  اشاره به اهمیت علوم انسانی در یک جامعه پویا خاطر نشان کرد : امروز به دلیل بی توجهی به علوم انسانی فجایع بسیاری در جامعه داریم در حالی که نخبگان علوم انسانی ما کم نیستند ، شما نگاه کنید گاهی سرمایه گذاری هایی که در بخش های مختلف انجام می شود نتیجه معکوس می دهد چرا که فرهنگ مردم در آن حوزه ضعیف است و راه بالارفتن فرهنگ مردم نیز تقویت علوم انسانی است.

در این نشست نخبگان استان قزوین در بخش های مختلف نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

نظر شما