مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین:

دستگاه‌های امدادی، زنجیره‌‌ای ایمن و قابل اطمینان برای شهر و شهروندان هستند

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۵:۵۵:۱۳
کد خبر: ۲۲۵۴۹۴
دستگاه‌های امدادی، زنجیره‌‌ای ایمن و قابل اطمینان برای شهر و شهروندان هستند
سازمان آتش نشانی و دستگاه‌ های امدادی دیگر زنجیره ‌ی ایمن و قابل اطمینان برای شهر و شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ صبح روز دوشنبه صبحگاه مشترک سازمان آتش نشانی و دستگاه‌های امدادی با حضور استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر، مدیرکل ادارات استان، مدیران شهری و آتش نشانان و امدادگران استان قزوین برگزار شد.

سید علی شفیعی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در مراسم صبحگاه مشترک این سازمان با دستگاه های امدادی استان قزوین گفت: تعامل و همكاری مطلوب دستگاه‌های امدادرسان به ویژه نیروی انتظامی ، جمعیت هلال احمر و فوریت های پزشكی با سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین یك زنجیره ای ایمن و قابل اطمینان برای شهر و شهروندان خواهد بود و این دستگاهها در حال حاضر با حداكثر توان خود برای تحقق امنیت و ایمنی در شهر تلاش می كنند.

وی به ایجاد ارتباط تنگاتنگ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با رسانه ها و از جمله صدا و سیما پیرامون اطلاع رسانی صحیح و تبدیل فرهنگ ایمنی به فرهنگ عمومی مردم اشاره و عنوان کرد: این اطلاع رسانی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث و كاهش صدمات و خسارات ناشی از بروز آنها داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با اشاره به بودجه سازمان در سال 92 اظهار داشت: در سال گذشته 5 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای این سازمان توسط شهرداری قزوین تأمین شده است.

شفیعی به وظایف سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: اطفاء حریق، امداد و نجات در ارتفاع، چاه، آسانسور، تله كابین، بحران و حوادث غیر مترقبه و همچنین امداد رسانی در سیل و آبگرفتگی شهری، انجام غواصی و  جستجوی غریق در كانال ها و آب گیرهای اطراف شهر از جمله وظایف این سازمان است.

این مسئول افق برنامه های این سازمان را با رویكرد آموزش و پیشگیری در سطح جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقای توانایی های عملیاتی و دانش تخصصی سازمانی نیز از دیگر رویکرد های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین محسوب می شود.

شفیعی عنوان کرد: سازمان های آتش نشانی به عنوان متولی ایمنی در شهرها همواره می كوشند همگام با توسعه شهری و ورود تكنولوژی جدید، موضوع ایمنی را با نظارت بر اجرای ضوابط ایمنی محقق کنند.

وی عنوان کرد: امروز بلند مرتبه سازی یكی از موارد توسعه شهری محسوب می شود كه می بایست ایمنی و حفاظت در مقابل حریق از ابتدای طراحی معماری تا مرحله ساخت و بهره برداری مورد توجه قرار داد.

در این مراسم ضمن سخنرانی استاندار، شهردار و مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهردرای قزوین، آتش نشانان اقدام به برگزاری مانور، حرکات نمایشی، صعود به ارتفاع، اطفای حریق و سنگنوردی کردند.

در ادامه با تقدیر از آتش نشانان برتر و اهدای لوح تقدیر به آنان از زحمات یک سال تلاش آنان قدردانی به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز