با حضور دکتر صالحی و عقد تفاهم نامه سه جانبه ؛

مرکز پرتودهی صنعتی در استان قزوین احداث می شود

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۸:۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۲۵۷۰۳
مرکز پرتودهی صنعتی در استان قزوین احداث می شود
در این مرکز شتاب دهنده صنعتی رودوترون با توان 100 کیلووات و انرژی Mev 10 ، نصب و به بهره‌برداری می رسد .

با حضور دکتر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ؛تفاهم‌نامه احداث مرکز پرتودهی صنعتی در استان قزوین به امضاء می‌رسد.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین ؛ تفاهم‌نامه احداث مرکز پرتودهی صنعتی با استفاده از شتابدهنده پرتوان رودوترون  توسط  سازمان انرژی اتمی ایران و با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی و استانداری قزوین ر وز سه‌شنبه 8 مهرماه به امضاء می‌رسد.

بر اساس این تفاهم‌نامه که در حاشیه سفر دکتر علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به این استان منعقد می‌شود، عملیات اجرایی ساخت مرکز بزودی آغاز می‌شود .

در این مرکز شتاب دهنده صنعتی رودوترون با توان 100 کیلووات و انرژی Mev 10 ، نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

با ساخت این دستگاه که تماماً توسط متخصصین داخلی انجام شده و با توجه به صرفه‌جویی‌های صورت گرفته، علاوه بر بومی‌سازی بخش دیگری از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، از خروج مقدار زیادی ارز از کشور جلوگیری خواهد شد. نمونه مشابه خارجی این دستگاه بین 12 تا 15 میلیون دلار قیمت دارد.

از جمله کاربردهای این فناوری ارزشمند می‌توان به تولید مواد Hi-tec از طریق پرتوفراوری مواد صنعتی و پلیمری، استریلیزاسیون تجهیزات یکبار مصرف پزشکی و رفع آلودگی از محصولات کشاورزی نام برد.

با افتتاح این مرکز  علاوه بر ارتقاء سلامت و بهداشت استان و کشور، موجب افزایش توان آموزشی و اجرای پروژه‌های پژوهشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و موسسات آموزشی استان خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز