معاون امور عمرانی استانداری قزوین:

۶۹هزار واحدمسکونی روستایی قزوین مقاوم سازی شده است

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۵:۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۳۰۶۵۹
حبیبی : برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی تاکنون از 80 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان 69 هزار واحد مقاوم‌سازی شده و مقاوم‌سازی بقیه نیز در دستور کار قرار دارد

حبیبی : برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی تاکنون از 80 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان 69 هزار واحد مقاوم‌سازی شده و مقاوم‌سازی بقیه نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ منوچهر حبیبی در همایش مدیریت سوانح هوایی گفت: در حوزه مدیریت بحران باید پیشگیری را بر اقداماتی که در حین بحران رخ می‌دهد، مقدم کنیم واین موضوع برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی حائز اهمیت‌تر است.

وی افزود: اگر برنامه جامعی در اختیار داشته باشیم و تمام موضوعات مرتبط با بحران را در اجرای پروژه‌ها به صورت کامل مدنظر قرار دهیم، مصداق کامل پیشگیری است بنابراین اصل پیشگیری را باید مقدم بر دیگر موضوعات دانسته و یک تدبیر استراتژیک را در برنامه بگنجانیم.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین با تأکید بر آموزش همگانی در حوزه مدیریت بحران اضافه کرد: هیچ‌گاه نباید از آموزش همگانی برای مقابله با بحران غافل شویم زیرا در بسیاری از موارد آموزش عموم مردم جامعه برای مقابله با بحران می‌تواند موجب کاهش چشمگیری در خسارات ناشی از بحران شود.

حبیبی ادامه داد: در استان قزوین آموزش‌های مطلوبی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف ارائه شده و به نظر می‌رسد این آموزش‌ها اثرات مطلوبی در عملکرد آن‌ها در رویارویی با بحران داشته است بنابراین آموزش را باید به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

وی عنوان کرد: آمادگی تجهیزات، امکانات و نیروهای انسانی نیز در مقابله با بحران حائز اهمیت است و هر لحظه باید برای مدیریت بحران آماده باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: یکی از عواملی که در مدیریت بحران حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه داشت تربیت نیروهای انسانی توانمند و متخصص است زیرا نیروهای متخصص در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حبیبی گفت: استان قزوین به دلیل شرایط خاصی که دارد مستعد بلایای طبیعی زلزله و سیل است بنابراین باید آمادگی بیشتری برای مقابله با این بلای طبیعی وجود داشته باشد البته تاکنون اقدامات مطلوبی در استان برای مقابله با بلایای طبیعی انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اشاره کرد که تاکنون از 80 هزار واحد مسکونی روستایی 69 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده و مقاوم‌سازی بقیه نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: در سطح شهرهای استان نیز نظام مهندسی ساختمان با 8 هزار مهندس متخصص و مجرب وظیفه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی واحدهای مسکونی در برابر بحران را برعهده دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز