معاون استاندار در بازدید از سد مخزنی نهب:

پیشرفت فیزیکی سد نهب، ۳۲ درصد است

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۴:۰۶:۰۹
کد خبر: ۲۳۳۴۵۹
پیشرفت فیزیکی سد نهب، ۳۲ درصد است
سد نهب با هدف ذخیره سازی جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خررود و هدایت آن به منظور بهبود اراضی کشاورزی و تغذیه مصنوعی آب خوان دشت قزوین احداث می شود .

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون امور عمرانی استاندار به همراه مهندس قزوینی مدیرعامل آب منطقه ای و فرماندار تاکستان از بخش های مختلف عملیات اجرایی سد نهب  بازدید کرد و در سخنانی بیان داشت: سد نهب با هدف ذخیره سازی جریانات نابهنگام و سیلابی رودخانه خررود و هدایت آن به منظور بهبود اراضی کشاورزی و تغذیه مصنوعی آب خوان دشت قزوین احداث می شود.

وی افزود: هزینه اجرای این طرح 1200 میلیارد ریال می باشد که 642 میلیارد ریال به هزینه های طرح و 558 میلیارد ریال هزینه اجرای شبکه خواهد بود و مدت زمان اجرای این سد 48 ماه می باشد و در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید .

معاون امور عمرانی استاندار گفت:  حجم اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای این طرح در سال جاری بالغ بر 180 میلیارد ریال می باشد که تمامی این اعتبارات تامین شده و در گذرزمان تخصیص خواهد یافت .

وی با بیان اینکه "  درحال حاضر روند احداث این سد طبق برنامه زمان بندی پیش می رود" در ادامه تصریح کرد:  با بهره برداری این سد  36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست تحت پوشش شبکه قرار خواهند گرفت .

 در این این جلسه حمید قزوینی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای در سخنانی افزود:  طول تاج این سد  2156 متر و ارتفاع آن 47 متر می باشد  دارد. و جزو سدهای خاکی با هسته رسی می باشد  که براساس قرارداد منعقد شده  با شرکت راه سازی و عمران ایران از شرکت های زیر مجموعه وزارت دفاع  و به عنوان پیمانکار پروژه  در فاصله زمانی 30 ماهه به مرحله  افتتاح و بهره برداری خواهد رسید .

مدیرعامل آب منطقه ای استان یادآور شد: تکمیل فرازبند و آب بندی سد جزو اولویت های امسال است که باید به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد و در حال حاضر ماهیانه بطور میانگین بالغ بر 20 میلیارد ریال  در  احداث این سد هزینه می شود .

وی افزود: هم اکنون 75 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک به همراه 150 نفر نیروی انسانی شامل مهندس،تکنسین و راننده و کارگردر این پروژه مشغول فعالیت هستند.

گفتنی است سد نهب  در فاصله تقریبی 35 کیلومتری شهرستان تاکستان در مسیر تاکستان به آبگرم واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز