مسوول سازمان راهیان نور سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

اردوی راهیان نور از تاثیرگذارترین برنامه‎های فرهنگی است

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۰۰
اردوی راهیان نور از تاثیرگذارترین برنامه‎های فرهنگی است
بعد از جنگ تحمیلی، اردوی راهیان نور از تاثیرگذارترین برنامه‎های فرهنگی است که توانسته نقش موثری برای مقابله با جنگ نرم و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد

سرهنگ حسین صلح‎جو مسوول سازمان بسیج اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار برنا با بیان این مطلب افزود: بیشتر زائران برای اولین بار به اردوی راهیان نور اعزام شدند که بیش از 60 درصد آنان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: توزیع بسته‎های فرهنگی در راستای تقویت اطلاعات فرهنگی زائران و برگزاری مراسم‎های دعا و نماز جماعت از جمله برنامه‎های جانبی اردوی راهیان است و همچنین پیراهن‏های منقش به تصویر شهدای برجسته استان قزوین و کشور در بین همه زائران مرد توزیع شده است كه همه از این حركت استقبال خوبی كردند.

صلح‎جو افزود: زائران اعزامی استان قزوین در 10 اردوگاه در استان خوزستان که به نام شهدای استان قزوین نامگذاری شده است اسکان یافتند و همچنین 45 نفر از هم استانی‎هایی که با خودروی شخصی برای بازدید از مناطق جنگی آمدند در مکان‎های مشخص اسکان داده شدند و از امکانات سایر زائران استفاده می‎کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 19 هزار نفر از استان قزوین در قالب کاروان‎های دانشجویی، دانش‏آموزی، محلات و بسیج تخصصی از دی ماه سال 89 برای بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور به استان خوزستان اعزام شدند که این رقم تا پایان اعزام زائران در 9 فروردین به 23 هزار نفر خواهد رسید.

صلح‎جو افزود: در سال جاری با توکل به خدا و همکاری و پشتوانه مسوولان استان اردوی راهیان نور برای اولین بار با شركت كننده بیشتر برگزار شده است.

مسوول سازمان بسیج اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به مکان استقرار زائران در استان خوزستان گفت: اكنون اردوگاه شهید مسعودیان به صورت ثابت با ظرفیت 500 نفر در اختیار زائران استان قزوین است و با همکاری استاندار خوزستان و مساعدت و پی‏گیری های استاندار قزوین و فرمانده سپاه استان در حدود یك هکتار زمین برای ساخت زایرسرای استان قزوین در نظر گرفته شده است.

سرهنگ صلح‎جو بیان داشت: مدت این اردوها 5 روز است که 2 روز آن صرف رفت و برگشت می‏شود و زائران در 3 روز باقی مانده به صورت فشرده از یادمان‎های مناطق جنگی دیدن می‎کنند.

وی اضافه کرد: در اردوی بازدید از مناطق جنگی جنوب کشور از یادمان‎های عملیات والفجر 8 در اروند کنار، عملیات فتح المبین، عملیات رمضان، موزه دفاع مقدس، یادواره شلمچه، مقتل شهید آوینی، مقتل شهدای قزوین در طلاییه، شوش دانیال بازدید می‏شود.

صلح‎جو در بخش دیگری از سخنانش که اكنون در اجتماع بزرگ زائران استان قزوین در طلاییه حضور دارد، فضای معنوی طلایه را این گونه توصیف كرد: با حضور در طلایه می‎توان با شهدا و اهل بیت(ع) ارتباط برقرار كرد چراكه طلایه قدمگاه شهدا است.

وی مردم را به سفر به مناطق جنگی توصیه كرد و گفت: تا فرصت باقی است از کربلای ایران نیز دیدن کنید.





نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز