معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور اقتصادی وزارت کشور:

کشور ایران به اقتصاد پویا نیازمند است

۱۳۹۰/۰۱/۲۰ - ۲۱:۲۴:۰۰
کد خبر: ۳۴۴۳۱
کشور ایران به اقتصاد پویا نیازمند است
یحیی محمودزاده در مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: کشور ما برای پیشرفت و توسعه به اقتصاد پویا نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمودزاده معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع و امور اقتصادی وزارت کشور در مراسم تودیع و معارفه معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین بیان کرد: با توسعه و تولید دانش و فناوری می‌توان محصولات با کیفیت تولید و در بازار جهانی عرضه کرد که برای این امر باید در کشور اقتصاد پویا ایجاد شود.

وی اظهار کرد: همکاری و هم‌فکری نخبگان، مهندسان، عالمان، اساتید، تولیدکنندگان، صنعتگران و تجار و بازرگانان می‌تواند در توسعه، تولید و افزایش کالای با کیفیت تاثیرگذار باشد.

وی افزود: نام‌گذاری امسال به سال جهاد اقتصادی هدف مشترکی است که باید با وحدت و انسجام بخش‌های دولتی، خصوصی، تعاونی و حتی قوه مقننه و قضاییه برای رسیدن به این هدف مشترک همت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه نقطه مشترک و همگانی آحاد جامعه وحدت است، مطرح کرد: با سعی و تلاش همگانی برای رسیدن به تحقق اهداف جهاد اقتصادی مشکلات موجود آسان خواهد شد.

این مقام مسوول با اظهار اینکه از 2 سال پیش بستر نام‌گذاری امسال فراهم شده بود، بیان کرد: با نام گذاری سال 88 به "اصلاح الگوی مصرف" مردم جامعه مصرف انرژی و تولیدی خود را اصلاح کردند که این امر، گام مهمی برای رسیدن به جهاد اقتصادی خواهد بود.

وی گفت: با نام گذاری سال 89 به سال همت مضاعف و کار مضاعف به هدف نهایی نام‌گذاری سال 90 نزدیک شدیم.

وی اضافه کرد: در قرآن جهاد به معنای بودن یک گروه در کنار هم است که این نام نه تنها جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ غنی کشور دارد بلکه ثواب الهی نیز دارد و این امر منجر می‌شود که راه‌های دشوار برای توسعه کشور آسان شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه کشور ما در 32 سال اخیر توسط استکبار جهانی از جمله آمریکا به شیوه‌های مختلف تحریم اقتصادی شد، بیان کرد: قطعنامه 1929 سخت‌ترین قطعنامه تحریم اقتصادی بوده است که ایران توانست در برابر این تحریم ایستادگی کند.
 
وی گفت: ایران توانست با فکر، اندیشه، تدبیر، درایت و تلاش مضاعف در برابر تحریم اقتصادی مقاومت کند و حتی موفقیت‌های بسیاری در همه عرصه‌ها از جمله دانش فناوری، نظامی و علمی به‏دست آورد.

محمودزاده افزود: همه اقشار جامعه با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های مناسب و منجسم می‌توانند برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش کنند.

محمودزاده افزود: تولید ثروت باید برای ارایه هرچه بهتر خدمات به مردم و برای گسترش عدالت اجتماعی و ایجاد مساوات در جامعه صورت گیرد و برای افزایش تولید ثروت در کشور به وحدت و اتحاد جامعه نیاز است.

وی مطرح کرد: استان قزوین در سال 89 تعهد 20 هزار اشتغال را به دولت داده بود که با ظرفیت های بسیار بالایی که در عرصه‌های کشاورزی و صنعتی دارد توانسته بیش از 60 هزار اشتغال را در استان فراهم کند.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه هر ساله یک میلیون و 100 هزار اشتغال باید در کشور فراهم شود، پیش‌بینی کرد: اشتغال در 5 سال آینده به 5 میلیون و 500 هزار نفر افزایش می‌یابد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال 90، این آمار اشتغال باید در مدت 3 سال تحقق یابد که در سال 92 نرخ بیکاری در جامعه کمتر از 7 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با موفقیت اجرا شده است‏، اضافه کرد: در اجرای این طرح دولت عقیده داشت که باید مدیریت معیشتی جامعه به عهده خانواده‌ها باشد چرا که مدیریت اقتصادی خانواده‌ها قطعا بهتر از مدیریت دولت خواهد بود و مردم با اندیشه، تدبیر و اصلاح الگوی مصرف، مدیریت موثری را ارایه خواهند کرد.

محمود زاده با اشاره به اینکه امسال زمان مناسبی برای تحقق تحولات اقتصادی در جامعه از جمله تحول مالیاتی، گمرکی، بیمه‌ای و بانکی، توسعه اشتغال‌زایی و طرح مسکن مهر است، بیان کرد: عملیاتی کردن این اهداف نیاز به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی دارد که در استان قزوین پتانسیل و زیرساخت‌های تحقق این اهداف وجود دارد و می‌تواند در توسعه و پیشرفت استان موفقیت‌های چشم‌گیری به‏دست آورد.

نظر شما