معاون استاندار اعلام كرد

نوسازی ۸۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی قزوین

۱۳۹۰/۰۲/۲۹ - ۱۵:۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۹۳۳۱
نوسازی ۸۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی قزوین
اكبر نیكزاد گفت: امروز 68 هزار واحد مسكونی روستایی استان یعنی بیش از 85 درصد واحدهای مسكونی روستایی یا نوسازی شده و یا در دست نوسازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، اكبر نیكزاد در دومین همایش سراسری دهیاران استان قزوین كه در سالن اجتماعات اداره كل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حدود 30 درصد جمعیت استان قزوین روستایی است كه با عنایت قانون‌گذاران و دولت ولایت‌مدار به روستاها ما مكلف هستیم كه حداقل 40 درصد اعتبارات را در سرفصل‌های مختلف در روستاها هزینه كنیم و این نشان‌دهنده اهمیت روستاها در نظر مسوولان است.

وی افزود: ما در استان قزوین دارای حدود 900 روستا هستیم كه در این بین 369 روستا دارای دهیاری است و در این مدت اعتباراتی كه به صورت مستقیم به دهیاری‌ها پرداخت شده است رقمی برابر 27.5 میلیارد تومان بوده كه 2 هزار و 600 پروژه را دهیاران اجرا كردند و 600 پروژه نیز در سطح دهیاری‌ها در دست اجراست.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان كرد: پس از انقلاب شكوهمند جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در دولت نهم و دهم ما شاهد اقدامات اساسی در سرفصل‌های مختلف در روستاها هستیم كه این اقدامات را دستگاه‌هایی نظیر جهاد كشاورزی، راه و ترابری، نوسازی مدارس، بهداشت و درمان انجام می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی واحدهای مسكونی روستایی توضیح داد: در دولت نهم تصمیم بر این شد كه سالانه 100 هزار واحد مسكونی در روستاها نوسازی شود كه در گذشته 20 هزار واحد نوسازی می‌شد كه همه بسیج شدند تا این كار انقلابی به سر منزل برسد و وقتی به این عدد رسیدیم رییس جمهور گفتند كه حال باید 200 هزار واحد مسكونی در كشور نوسازی شود.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین تأكید كرد: همه در این راستا همت كردند و خروجی كار این شد كه در استان قزوین كه 79 هزار واحد مسكونی روستایی داریم امروز 68 هزار واحد مسكونی یعنی بیش از 85 درصد واحدهای مسكونی روستایی یا نوسازی شده و یا در دست نوسازی است كه این انقلاب عظیمی است. چشم‌انداز ما این است كه تمام واحدهای مسكونی در روستاهای استان نوساز و مقاوم در برابر زلزله باشند و ان‌شاءالله با خیزی كه برداشته شده، در آینده نزدیك به این امر برسیم.

نیكزاد ادامه داد: بحث روستا بحثی اساسی برای همه مسوولان است و اگر روستاهای ما آباد و توانمند شوند خیلی از مشكلات اقتصادی ما حل است زیرا روستایی یعنی تولید كننده، فعال و مفید در پیشرفت كشور و خوشبختانه شاهد هستیم روز به روز مدیریت روستایی در حال متحول شدن است.

وی اضافه كرد: امروز شاهد هستیم كه سطح سواد در روستاهای ما نیز در حال افزایش است به طوریكه زمانی حتی یك فرد باسواد در روستا نداشتیم ولی امروز دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی از بین ساكنان روستا داریم و نتیجه نیز این می‌شود كه شورا، شورای گذشته نیست و شورایی باسواد، باتدبیر و توانمند است و دهیار آن نیز باید قوی و توانمند باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان كرد: 150 هزار نفر ساعت آموزش برای دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا برگزار شده است چراكه در هر سیستمی عاملی كه در پویایی آن اثرگذار است، نیروی انسانی است و مهم‌ترین موضوع برای پویایی روستاها بحث توانمند شدن شوراهای اسلامی روستاها و دهیاری‌هاست.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌محور بودن دهیاران تأكید كرد: یكی از موضوعات مهم برنامه محور بودن است به طوریكه در بحث اعتبار تنها جذب آن مهم نیست بلكه چگونگی هزینه این اعتبار و برنامه محور بودن در این موضوع نیز بسیار اهمیت دارد زیرا كار نكردن بهتر از بد كار كردن است.

نیكزاد یادآور شد: ما به شهرداری‌ها گفته‌ایم كه آبادانی روستا و شهر دو سرفصل جدا نیست و این‌ها مانند زنجیره به همل وصل هستند و هرچه روستا آبادتر شوند شهرها نیز آبادتر می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز