رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین:

روابط تجاری قزوین و لاهور گسترش می‌یابد

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۲:۳۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۰
روابط تجاری قزوین و لاهور گسترش می‌یابد
علیرضا کشاورز گفت: با گسترش روابط تجاری قزوین و لاهور پاکستان، زمینه صدور مصالح ساختمانی، شیشه و سرامیک از استان به این کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی استان قزوین، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین در دیدار با رییس اتاق بازرگانی لاهور بر تسهیل روابط بین دو کشور تاکید کرد و افزود : باید زمینه مبادله توانمندی‌های دو کشور را فراهم کنیم و در وهله اول باید این توانمندی‌ها و مزیت‌ها را به هم بشناسانیم و حقیقتا اگر زمینه مبادلات فراهم شود، رفاه اجتماعی تحقق خواهد یافت.

وی با ارایه آمار مربوط به مناسبات تجاری دو کشور، این مناسبات را با توجه به شرایط و بسترهای مناسب گسترش همکاری، گسترش مناسبات بین بخش‏های خصوصی دو کشور را ضروری و برای هر دو طرف پر فایده خواند.

کشاورز اظهار داشت: استان قزوین با داشتن بیش از سه هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ و راه ترانزیت و ریلی و قرار گرفتن در شاهراه، می‌تواند در صادرات کالاهای مختلف نقش مهمی ایفا کند.

وی افزود: قزوین در تولید برخی مواد صنعتی مانند مصالح ساختمانی، مواد شوینده و شیشه، قطب تولید کشور محسوب می‌شود و با تولید محصولات باغی و زراعی مهم چون انگور، کشمش، پسته و معادن غنی، رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده است.

کشاورز تصریح کرد: در تجارت، کیفیت و قیمت مناسب کالا تعیین کننده است و هر تولیدکننده که به این شاخص‌ها توجه کند، می‌تواند در تجارت موفق باشد و به سود مناسب هم دست یابد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین خاطر نشان کرد: تجار قزوین با تجربه ارزشمندی که در تولید و صادرات کالا دارند، به دنبال آن هستند تا با رعایت کیفیت و قیمت مناسب در صادرات، موفق عمل کنند و بتوانند به خوبی با تجار کشورهای همسایه وارد معامله شوند و نیاز مصرف کنندگان کشورهای مسلمان از جمله پاکستان را تامین کنند.

کشاورز افزود: در استان قزوین آمادگی کامل داریم تا با دعوت از تجار پاکستانی، زمینه بازدید و آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان را فراهم کنیم تا بستر توسعه مناسبات فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن قزوین افزود: برای خرید ملاس از پاکستان هم می‌توانیم وارد مذاکره شویم و نیاز خود را به این کالا از تجار پاکستانی تامین کنیم.

این فعال اقتصادی، کاهش هزینه ترانزیت کالا بین ایران و پاکستان و افزایش سفرهای هیات‌های تجاری قزوین و لاهور را در توسعه مناسبات موثر دانست.

وی برای سفر هیات تجاری استان قزوین به کشور پاکستان هم اعلام آمادگی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز