امسال بعد از پایان مراحل قطعیت پرونده‌ها انجام می‌شود

اعدام بیش از ۲۰ نفر از توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان موادمخدر در قزوین

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۹:۰۲:۱۶
کد خبر: ۵۸۸۲۵
اعدام بیش از ۲۰ نفر از توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان موادمخدر در قزوین
حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی گفت: امسال بعد از پایان مراحل قطعیت پرونده‌ها بیش از 20 نفر از توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان موادمخدر در قزوین اعدام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: سال گذشته با دستگیری 353 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر از آن‌ها 877 کیلو و 307 گرم انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.

صادقی با تصریح اینکه مبارزه و برخورد قاطع با توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان موادمخدر یکی از رویکردهای اصلی دادسرای قزوین است، افزود: تاکنون 2 نفر از توزیع‌کنندگان موادمخدر در سال جاری اعدام شدند که تا پایان سال جاری بعد از پایان مراحل قطعیت پرونده‌ها بیش از 20 نفر در قزوین اعدام خواهند شد.

وی گفت: پرونده‌های مواد مخدر که منتهی به حکم اعدام است نسبت به سایر پرونده‌ها در زمان کوتاه‌تری رسیدگی می‌شود.

صادقی با تاکید بر اینکه استان قزوین در سال گذشته در مبارزه با مواد مخدر فعالیت گسترده‌ای انجام داده است، افزود: این استان در مبارزه با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر نسبت ‌به سایر استان‌ها بی‌نظیر و ممتاز بوده است و نتایج آماری نشان‌دهنده عملکرد مطلوب این دادسرا است.

تشكیل 142 پرونده زمین‌خواری در قزوین

وی درباره زمین‌خواری گفت: زمین‌خواری در استان قزوین در بخش‌های مسکن، منابع طبیعی و کشاورزی است که در یکی از شهرستان‌ها زمین‌خواری بسیار پر رنگ است.

صادقی با بیان اینکه این استان در زمین‌خواری جزو 10 استان اول کشور است، افزود: زمین‌خواری این استان در عرصه منابع طبیعی بیش از سایر موارد بوده است.

وی با اظهار اینکه در سال گذشته 142 پرونده زمین‌خواری در این استان تشكیل شد كه به بیش از هزار و 500 هکتار زمین تصرف شده بود، گفت: بیش از 60 درصد از این زمین‌ها باز پس‌گیری و رفع تصرف شده است و در ماه‌های آینده 100 درصد این زمین‌ها رفع تصرف خواهد شد.

صادقی تاکید کرد: سیاست برخورد قوه قضاییه با زمین‌خواران بسیار جدی و قاطع است. 

فضای قزوین برای مجرمان و بزهکاران متشنج است

وی با بیان اینکه افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های کیفری از محوری‌ترین و اساسی‌ترین برنامه‌های سال جاری در این مجموعه است، گفت: برای کاهش زمان و افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده‌های کیفری برنامه‌ریزی موثری انجام شده است.

صادقی با اظهار اینکه هر ساله بیش از 8 درصد از میزان پرونده‌های کیفری در دادسرای استان قزوین با توجه به افزایش جمعیت و تغییر الگوهای زندگی مردم افزایش می‌یابد، بیان کرد: در سال گذشته نسبت به سال 88 پرونده‌های کیفری دادسرای استان قزوین 2 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در دادسرای قزوین در سال 87 بیش از 26 هزار، سال 88 بیش از 28 هزار و در سال 89 بیش از 24 هزار پرونده‌ كیفری تشكیل شده است، گفت: در سال 87 و 88 بیش از 9 درصد میزان تشكیل پرونده‌های کیفری دادسرای قزوین افزایش یافته بود که این آمار در سال 89 به 12/29 درصد کاهش یافت.

صادقی با تاکید بر اینکه برخورد قاطع و مقابله جدی با مجرمان موجب کاهش آمار پرونده‌های کیفری در دادسرای قزوین شده است، افزود: بیش از 50 درصد پرونده‌های کیفری استان قزوین در مركز قزوین تشكیل شده است.

وی با تصریح اینکه فضای استان قزوین برای مجرمان و بزهکاران متشنج و برای مردم آرام و امنیت خواهد شد، گفت: هرکجا که ماموران قضایی با مجرمان به موقع برخورد قاطع کردند در کاهش جرم موفق بودند.

اقدامات پیش‌گیری از تخلفات انتخابات در حال انجام است

صادقی با اشاره به موضوع تخریب مزار شهدا در چند ماه اخیر و با اظهار اینکه قبرستان مومنان به ویژه شهدا و امام‌زاده‌ها از ارزش والای اسلامی و دینی برخوردار است، بیان کرد: بلافاصله دستور توقف در حادثه تخریب مزار شهدای امام‌زاده حسین(ع) داده شد و با تشکیل گروه مربوطه ترمیم و بازسازی این مزار صورت گرفت.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس در پایان سال جاری بیان کرد: اقدامات پیش‌گیری از تخلفات انتخابات در حال انجام است که برخورد قاطع‌ای با متخلفان انتخابات انجام خواهد شد.

صادقی افزود: مسوولان به هیچ عنوان حق ندارند که از فرد و یا جناح خاصی طرفداری و از امکانات دولتی برای نفع فرد خاصی استفاده کنند که به شدت با این موارد برخورد قاطع انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: برای جرایم خاص از جمله سرقت، قتل، تجاوز به عنف و آدم‌ربایی در اوایل سال گذشته کمیسیون جرایم خاص با حضور مسوولان امنیتی، قضایی و دادستانی در شهر قزوین تشکیل شده است تا با این جرایم برخورد قاطع و جدی صورت گیرد.

صادقی افزود: در سال 88 این استان در جرایم خاص جزء 10 استان اول کشور بود که در سال گذشته به آخرین رتبه جرایم خاص استانی در کشور رسیده است که این موفقیت به علت برخورد جدی مسوولان قضایی این استان با جرایم خاص است.

حکم اعدام متهمان تجاوز به یك دختر

وی با اشاره به پرونده 4 متهم که به یک دختر بیست ساله در شهر قزوین تجاوز عنف کرده بودند، گفت: بعد از دستگیری متهمان این پرونده در طول دو ماه، حکم اعدام این افراد صادر شد و اکنون در مرحله ارسال به دیوان عالی کشور است.

صادقی با اشاره به متهمان پرونده آشنستان که در اوایل فروردین ماه دستگیر شدند، بیان کرد: با توجه به محتویات پرونده و نظریه پزشک قانونی این پرونده مربوط به تجاوز عنف نبوده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در اجرای عدالت در کشور مشارکت کنند، گفت: ستاد حفاظت اجتماعی با هدف احیا و نهادینه کردن امر به معروف و نهی‌از منکر تشکیل شده است که مسوولیت آن بعد از حضور ریاست قوه قضاییه از دادستانی به دادگستری انتقال یافت.

صادقی با تاکید اینکه پیش‌گیری از جرم یکی از اهداف سیاست‌های این دادسرا است، بیان کرد: فعالیت این ستاد در پیش‌گیری از جرم و ارتقا امنیت در این استان موثر است.

وی با تصریح اینکه واحد صنعتی بحرانی و مشکل‌دار استان قزوین نسبت به واحدهای پایدار بسیار کم است، افزود: با تشکیل کمیسیون امنیتی کارگری به مشکلات و عدم پرداخت حقوق کارگران رسیدگی و از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود.

صادقی با تصریح اینکه با عقب افتادگی حقوق کارگران حتی یک ماه حمایت قانونی خواهد شد، گفت: با تشکیل کارگروه متشکل از نمایندگان دادستان، کار، صنایع، شهرک‌ها، کانون شورا و اداره تامین اجتماعی آمار واحدها بحرانی و مشکل دار ساماندهی خواهد شد.

وجود پرونده مسكن مهر قزوین در دستگاه قضایی

وی در ادامه با بیان اینكه وجود پرونده مسكن مهر قزوین در دستگاه قضایی واقعیت دارد، بیان كرد: موضوع پرونده مسكن مهر قزوین با عنوان اختلاس مطرح شده بود كه با توجه به عدم دخالت هیچ‌یك از كاركنان دولتی و یا فردی كه رابطه استخدامی داشته باشد، اتهام مورد رسیدگی در این پرونده تحصیل مال نامشروع است كه بررسی آن در مرحله كارشناسی است.

وی با اعلام اینكه نتیجه تحقیقات این پرونده تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد، بیان كرد: موضوع پرونده نیز از این قرار است كه واسطه‌هایی كار را به دیگران سپرده‌اند كه در این میان تعدادی از متهمان پرونده مجری ذی‌صلاح هستند كه بر خلاف مقررات و دستورالعمل‌ها قرارداد منعقد كرده‌اند و این عمل آن‌ها بر خلاف دستورالعمل بوده است.

صادقی درباره تعداد متهمان پرونده گفت: متهمان این پرونده برخی از مجریان ذیصلاح، مهندسان نظام مهندسی، هیات مدیره تعاونی‌ها و تعداد قلیلی از کارکنان دولت است.

صادقی درباره رقم مالی تخلف گفت: رقم اختلاس 100 میلیارد تومان نبوده است و تخلفات در این پرونده به این اعداد نمی‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین مسایل در کشور است، گفت: رسانه‌های گروهی حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت است که باید رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی دقیق و سریع باشند.

صادقی بیان کرد: رسانه‌های گروهی در اطلاع‌رسانی دقیق برای تقویت نظام اسلام گام بردارند چراکه اگر خلاف این موضوع باشد به کشورشان خیانت کرده‌اند.

نظر شما