در دیدار با مدیرکل دادگستری استان قزوین مطرح شد

ضرورت ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های وقف

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۴۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۹۷۲
ضرورت ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های وقف
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین همراه جمعی از متولیان موقوفات استان قزوین با رییس کل دادگستری استان قزوین دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، مسعود انصاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این دیدار به اهمیت و اقتدار دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی، دستگاهی است که طلایه‌دار گسترش عدالت بوده و امید است با قوت هر چه بیشتر برای استقرار عدل و قسط در جامعه تلاش کند.

وی به آمار دعاوی مطروحه در مورد وقف اشاره کرد و افزود: آمار دعاوی مربوط به وقف که اکنون در محاکم استان در جریان رسیدگی است، در شهرستان قزوین 150 مورد، تاکستان 18 مورد، بویین زهرا 49 مورد، الوند و آبیک نیز 40 مورد است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این پرونده‌ها در شعب ویژه رسیدگی به موضوعات وقف در حال رسیدگی است اما متاسفانه در بویین زهرا ، آبیک و دادسرای شهرستان قزوین شعبه ویژه در مورد رسیدگی به این امر وجود ندارد که سبب شده مشکلاتی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی با اشاره به خدمات وقف گفت: امروز حوزه وقف توانسته خدمات ارزنده‌ای در زمینه ایتام، تهیه جهیزیه، درمان و غیره ارایه دهد، در نتیجه هر چقدر در احیا موقوفات تلاش بیشتری داشته باشیم بهتر می‌توانیم به جامعه خدمت کنیم.

در ادامه جمال انصاری رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: امید دارم مردم به آن میزان از آگاهی دست یابند که آمار پرونده‌های وارده به دستگاه قضا به ویژه در زمینه وقف به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

وی با اشاره به آسیب شناسی در زمینه وقف افزود: باید برای کاهش آسیب‌های استمراری و استقراری در بستر وقت بکوشیم، که در ابتدای امر نیاز به شناسایی این آسیب‌ها داریم که این مساله از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه باید صورت گیرد.

انصاری در ادامه تصریح کرد: در امور وقف باید مقتضیات استان از جمله فرهنگ و ارزش‌های بومی مورد توجه قرار گیرد و همچنین در کنار بسترسازی دینی، اجتماعی و ارزشی، بسترسازی فرهنگی نیز صورت گیرد اگرچه این امر نیاز به صرف زمان دارد اما در رسیدن به اهداف وقف موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز