کارشناس مسوول فعالیت‌های دانش‌آموزان استان قزوین:

نیازهای دانش‌آموزان در برنامه‌ریزی اوقات فراغت بررسی شده است

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۵:۳۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۰۰
نیازهای دانش‌آموزان در  برنامه‌ریزی اوقات فراغت بررسی شده است
علی یزدی‌پور گفت: امسال برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به گونه‌ای است که بسترهای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

کارشناس مسوول فعالیت دانش‌آموزان استان قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار برنا، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره اجرای طرح‌های بهبود اوقات فراغت و هجرت 3 در سه ماه تابستان امسال برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: برنامه‌ریزی امسال با توجه به نیازهای فرهنگی، ورزشی و هنری دانش‌آموزان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت تدوین و تعیین شده است.

یزدی با اظهار اینکه برنامه‌ریزی به گونه‌ای است که دانش‌آموزان می‌توانند با توجه به سلیقه‌ و علاقه‌‌های خود از کلاس‌های اوقات فراغت استفاده بهینه کنند، افزود: امسال برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به گونه‌ای است که با توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بسترهای مناسب برای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان ایجاد شده است.

وی گفت: امسال مراکز و کانون‌های فرهنگی و تربیتی، مدارس قرآنی و مراکز تخصصی قرآنی، کانون پرورشی، کانون آموزش تخصصی رشته‌های ورزشی، پژوهشگرهای دانش‌آموزی، کانون فرهنگی و اجتماعی محله و اردوگاه‌های شهید بابایی با توجه به اهداف مربوطه آموزش‌های فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و پژوهشی را به دانش‌آموزان ارایه می‌دهند.

یزدی محور فعالیت کانون فرهنگی و تربیتی را آموزش رشته‌های فرهنگی، علمی و هنری و محور فعالیت مدارس قرآنی و مراکز تخصصی قرآنی را آموزش تلاوت و مفاهیم قرآن کریم عنوان و بیان کرد: آموزش شنا و فوتبال از فعالیت‌های کانون آموزش تخصصی رشته‌های ورزشی و آموزش پژوهشی، تحقیقی، المپیک، رباکات و جشنواره خوارزمی از فعالیت‌های پژوهشگراهای دانش‌آموزی است.

کارشناس مسوول فعالیت دانش‌آموزان استان قزوین اظهار کرد: در این کانون‌ها با توجه به امکانات موجود خدمات مورد نظر ارایه می‌شود.

وی گفت: امسال برای اولین بار در مدارس قرآنی و مراکز تخصصی قرآن کریم، آموزش‌های تخصصی قرآن کریم برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ارایه داده می‌شود.

یزدی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که از کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی استفاده کردند از برنامه‌های اردوگاه‌ دانش‌آموزی شهیدبابایی بهره خواهند برد، افزود: امسال روزانه 120 دانش‌آموز از 4 تیر تا 6 مرداد از برنامه‌های تفریحی، آموزشی و ورزشی این اردوگاه از جمله کارگاه مهارت اجتماعی، دین و زندگی و ورزش و تندرستی با توجه به فضای موجود به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی این اردوگاه توسط مربیان آموزش ‌و پرورش، نیروی انتظامی، بهزیستی و بهداشت ارایه می‌شود، پیش‌بینی کرد: تابستان امسال بیش از 4 هزار دانش‌آموز از برنامه‌های این اردوگاه بهره خواهند برد.

یزدی جمعیت دانش‌‌آموزان استان قزوین را 211 هزار نفر دانست و بیان کرد: در سال گذشته بیش از 30 هزار دانش‌آموز در کلاس‌های اوقات فراغت این مجموعه شرکت کردند که امسال این آمار به 40 هزار دانش‌آموز رسیده که این آمار نشان‌دهنده رشد شرکت دانش‌آموزان و بهبود طرح‌ها و برنامه های اوقات فراغت است.

وی پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 12 هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های تابستانه در اردوهای مختلف شرکت خواهند کرد.

یزدی گفت: امسال دانش‌آموزان برای آموزش و فعالیت‌های عمرانی از جمله در زیبا‌سازی، نوسازی، بازسازی، رنگ‌آمیزی، ساخت و تعمیر مدارس در طرح هجرت 3 شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 24 هزار نفر روز دانش‌آموز در طرح هجرت شرکت کردند، پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 35 هزار نفر روز در طرح فوق شرکت می‌کنند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشم‌گیری داشته است.

یزدی با بیان اینکه سال گذشته تعداد پایگاه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت استان قزوین در تابستان بیش از 150 پایگاه بود، پیش‌بینی کرد: آمار این پایگاه‌ها در تابستان امسال به بیش از 200 پایگاه خواهد رسید.

یزدی با بیان اینکه امسال 413 دانش‌آموز دختر و پسر در مقطع راهنمایی از مناطق محروم استان قزوین با مشارکت بنیاد علوی به اردوگاه‌های هفتگی امام خمینی(ره) در منطقه لواسان تهران اعزام می‌شوند، گفت: این دانش‌آموزان به صورت رایگان به مدت یک هفته از برنامه‌های فرهنگی،آموزشی و تفریحی بهره‌مند خواهند شد.

وی با اظهار اینکه دانش‌آموزان منتخب و برگزیده مسابقات فرهنگی، ورزشی، علمی و هنری استان قزوین در اردوها، همایش‌ها و جشنواره‌های متمرکز کشوری شرکت خواهند کرد، افزود: این اردوها با توجه به نوع مسابقات در شهرهای رامسر، نیشابور، تهران و مازندران به مدت 5 روز برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز