معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) كشور خبر داد

امسال ۲۵۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت كمیته امداد ایجاد می‌شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۲۱:۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۲۸۴۹
امسال ۲۵۰هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت كمیته امداد ایجاد می‌شود
منصور قمشه‌ای گفت: تا پایان سال جاری برای بیش از 250 هزار نفر از مددجویان تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی(ره) كشور زمینه اشتغال ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) كشور در نشست مطبوعاتی که به مناسبت افتتاح شعبه حقوقی پنج شورای حل اختلاف استان قزوین ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شده بود، با بیان این مطلب، افزود: با توجه به اینكه امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب به حفظ کرامت و عزت نفس خانواده‌های تحت حمایت تاکید ویژه‌ای داشتند بر این اساس اشتغال‌زایی و توان‌مندسازی خانواده‌های تحت پوشش یکی از مهم‌ترین اهداف این کمیته است.

وی با اظهار اینکه احیای حقوق محرومان در زمینه حقوقی و قضایی یکی دیگر از اهداف مهم این کمیته است، گفت: معاضدت حقوقی و قضایی در برنامه پنجم توسعه كشور برای مددجویان تدوین شده است.

قمشه‌ای با بیان اینکه 80 درصد خانواده‌های تحت پوشش این کمیته، زنان بی‌سرپرست هستند، افزود: برخی از این زنان مشکلاتی از جمله نفقه و مهریه دارند ولی جرات حضور در دادگستری را ندارند که شعبه پنج شورای حل اختلاف با حفظ عزت نفس و کرامت این خانواده‌ها از آن‌ها پشتوانه قضایی خواهد کرد تا به حقوشان برسند.

وی با اظهار اینکه شعبه پنج شورای حل اختلاف استان قزوین بیستمین شعبه در کشور برای حمایت حقوقی و قضایی مددجویان افتتاح شده است، گفت: با افتتاح این شعبه بسیاری از مشکلات حقوقی این خانواده‌ها با صلح و سازش حل خواهد شد.

وی با اظهار اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) با کانون وکلا تفاهم‌نامه‌ای انعقاد کرده است، بیان کرد: طبق این تفاهم‌نامه وکلای این کانون خدمات مشاوره حقوقی و قضایی را به مددجویان ارایه می‌دهند تا مشکلات این خانواده‌ها با سرعت بیشتری حل شود.
 
قمشه‌ای با بیان اینکه این کمیته با بنیاد ایثارگران و بسیجیان تفاهم‌نامه‌ای دیگری را برای حل مشکلات حقوقی مددجویان منعقد کرده است، گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه از ظرفیت 5 هزار وکلای بسیجی برای ارایه مشاوره حقوقی به مددجویان استفاده خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای دیگری نیز این کمیته با حوزه حمایت خانواده انعقاد کرده است، گفت: با این تفاهم‌نامه فصلی جدید برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان باز خواهد شد.

وی اظهار كرد: این کمیته با فراهم کردن تسهیلات ویژه برای حل مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان اقدامات موثری را در کمیسیون قضایی مجلس انجام داده است.

قمشه‌ای با بیان اینکه مددجویان از پرداخت هزینه دادرسی معاف هستند، گفت: با تصویب قوانین، تسهیلات ویژه‌ای برای خانواده‌های تحت پوشش فراهم خواهد شد.

قمشه‌ای با اشاره به اینکه 35 هزار خانواده زندانی تحت پوشش این کمیته است، افزود: 255 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد خمینی(ره) کشور است و 450 هزار یتیم در طرح اکرام و ایتام تحت حمایت نیکوکاران هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز