قبل از هفته دولت؛

كلنگ احداث مجتمع توان‌بخشی شهرستان‌های البرز، تاکستان و بویین‌زهرا به زمین می‌خورد

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۸:۱۳:۳۸
کد خبر: ۶۳۱۰۹
كلنگ احداث مجتمع توان‌بخشی شهرستان‌های البرز، تاکستان و بویین‌زهرا به زمین می‌خورد
مدیركل سازمان‌بهزیستی استان قزوین از كلنگ‌زنی احداث مجتمع توان‌بخشی شهرستان‌های البرز، تاکستان و بویین‌زهرا قبل از هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حسین افشار مقدم مدیركل سازمان بهزیستی استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: امسال برای احداث مجتمع توان‌بخشی تاکستان دو میلیارد و 300 میلیون ریال، بویین‌زهرا سه میلیارد و 250 میلیون ریال و البرز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث مجتمع توانبخشی در شهر قزوین از مصوبات سفر دوم دولت خدمت‌گذار است، گفت: این پروژه در مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با اعتبار 3 میلیارد تومان در مدت سه سال احداث خواهد شد.

مقدم با بیان اینکه تاکنون 700 میلیون تومان از این اعتبار محقق شده است، افزود: احداث این پروژه در نیمسال اول سال جاری شروع خواهد شد. 

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی استان قزوین اولین سازمان کشور است که استانداردهای ایزو 9001 را در همه معاونت‌ها و ادارات شهرستانی دریافت کرده است.

مقدم با اظهار اینکه پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی و خارج شدن افراد آسیب‌پذیر از جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله اهداف این سازمان است بیان کرد: توانمند‌سازی مددجویان بهزیستی مهم‌ترین راهكار برای خارج كردن مددجویان از جامعه هدف این سازمان است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین با تصریح اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهمیت و تاثیر‌گذاری بیشتری نسبت به سایر فعالیت‌های این سازمان برخوردار است، گفت: در این راستا باید با سرمایه‌گذاری بیشتر از آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه دولت خدمت‌گذار برای توانمندسازی مددجویان سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند، افزود: باید در این راستا از جذب سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های مردم برای توانمند‌سازی مددجویان استفاده شود تا این هدف در زمان کوتاه‌تر تحقق یابد.

مقدم با بیان اینکه نیازمندی‌های جامعه هدف سازمان بهزیستی جدی‌تر از نیازمندی‌های جامعه عمومی است، افزود: اشتغال و مسکن از جمله مهم‌ترین نیازهای مددجویان است که باید با برنامه‌ریزی موثر این مشکلات را برطرف کرد.

وی با اظهار اینکه باید 3 درصد از معلولان در سازمان‌های دولتی استخدام شوند،بیان کرد: اکنون این قانون در نهادهای دولتی به دلیل اینکه این نهادها نیز از ظرفیت استخدامی کمی برخوردار هستند اجرا نمی‌شود.

مقدم با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های دولتی در جذب استخدام معلولان مطلوب است ولی رضایت‌بخش نیست، گفت:مددجویان با محدودیت‌های توان جسمی و ذهنی به سختی می‌توانند جذب بازار کار شوند و در صورت جذب بیشتر آن‌ها نیز در امور خدماتی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت عدالت‌محور به آسایشگاه‌ سالمندان و معلولان برای نگه‌داری هر سالمند و معلول، یارانه دولتی را طبق قانون کشور بین 90 تا 160 هزار تومان پرداخت می‌کند.

مقدم با بیان اینکه آشنایی هر چه بیشتر افکار عمومی آحاد جامعه با خدمات و وظایف سازمان بهزیستی از اصلی‌ترین نیازهای جامعه هدف است،گفت:باید با اطلاع‌رسانی درست در جامعه حمایت اجتماعی مردم از مددجویان افزایش یابد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته سازمان بهزیستی استان قزوین براساس سهمیه کشوری یک هزار و 102 نفر مددجو را در نهضت مسکن اجاره 99 ساله اعم از معلولان و زنان سرپرست خانوار ثبت‌نام کرده است، افزود: هزینه تامین زمین و ساخت مسکن مددجویان را که بیش از 90 درصد هزینه یک واحد مسکونی را دولت خدمت‌گذار پرداخت کرده است.

مقدم با بیان اینکه مددجویان باید کمتر از 10 درصد با سرمایه بیش از 4 میلیون تومان هزینه واحد مسکونی را پرداخت کنند که متاسفانه همین هزینه را مددجویان نمی‌توانند پرداخت کنند، افزود: در این راستا برای بازسازی و ساخت مسکن محرومان، دولت خدمت‌گذار در مصوبات سفر سوم بخشی از سرمایه آورده مددجویان برای تکمیل هزینه واحد مسکونی 99 ساله را تقبل کرده است.

وی گفت: این واحدها در متراژ 65 تا 95 مترمربع براساس عائله‌مندی مددجویان واگذار می‌شود.

مقدم با بیان اینکه باید خیرین برای کمک به سرمایه آورده مسکن مددجویان اقدام کنند، افزود: استان قزوین با بیش از 5 هزار مددجوی فاقد مسکن، باید در اجرای طرح مسکن بهزیستی همه آن‌ها خانه‌دار شوند.

وی گفت: اولویت ثبت‌نام این مددجویان از جمله معلولان متاهل و سرپرست‌خانوار، معلولان مجرد بالای 20 سال سن و زنان خود سرپرست است.

مقدم با بیان اینکه اورژانس اجتماعی كه سومین اورژانس کشور محسوب می‌شود راه‌اندازی شده است، افزود: این اورژانس یکی از جدید‌ترین فوریت‎‌های پزشکی است که مردم از این اورژانس استقبال مطلوب کرده‌اند.

وی با اظهار اینکه دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی سازمان بهزیستی در 7 رشته تحصیل می‌کنند، گفت: امسال دو رشته جدید به این دانشگاه اضافه می‌شود.

مقدم با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در یک رشته پیشگیری از آسیب‌ اجتماعی در مقطع لیسانس و بقیه رشته‌ها در مقطع کاردانی فارغ التحصیل می‌شوند، افزود: این دانشگاه با 300 نفر دانشجو اولین فارغ‌التحصیلان را وارد بازار کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از سازمان بازرگانی، سازمان بهزیستی و نماینده انجمن صنفی نهاد کودک به شکایات مردم از مهد‌کودک‌ها رسیدگی می‌کند، گفت: نظارت بر تعرفه‌های مهدکودک‌ها توسط سازمان بازرگانی و نظارت آموزشی از جمله متون آموزشی و پرورشی و بهداشت محیط مهدکودک‌ها به عهده سازمان بهزیستی است.

مقدم با بیان اینکه فاز اول آسایشگاه سالمندان و معلولان در جاده کورانه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: اکنون در این آسایشگاه 50 سالمند نگه‌داری می‌شود و فاز دوم این آسایشگاه با بررسی کارشناسی در آینده نزدیك افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی آسایشگاه سالمندان و معلولان به صورت روزانه به دلیل نگه‌داری سخت سالمندان در شب یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان بهزیستی است، گفت: تحقق این امر هزینه‌های آسایشگاه سالمندان را کاهش و سالمندان از ساختار خانواده‌ها حذف نمی‌شوند.

مقدم اظهار کرد: نگه‌داری سالمندان مجهول الهویه و بدون خانمان در آسایشگاه به صورت شبانه‌روزی است.

وی با بیان اینکه تاسیس آسایشگاه روزانه سالمندان بیش از دو سال است كه در این سازمان تعریف شده است، گفت: در این آسایشگاه به سالمندان آموزش‌ مهارت‌های متناسب با سنین آن‌ها ارایه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز