اولین جلسه ستاد بحران شهرداری قزوین در سال ۹۰ برگزار شد

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۵:۵۱:۳۷
کد خبر: ۶۸۰۲۳
اولین جلسه ستاد بحران شهرداری قزوین در سال ۹۰ برگزار شد
اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری قزوین در سال 90، با هدف برنامه‌ریزی، آماده‌سازی و تجهیز این ستاد با حضور شهردار، معاونان و مدیران شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، مسعود نصرتی شهردار قزوین با یادآوری بارش برف سنگین در زمستان سال 89 گفت: برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران شهرداری چندین ماه زودتر از فصل سرما و بارش اقدام خوبی است زیرا فرصت لازم برای برنامه‌ریزی و خرید تجهیزات لازم وجود دارد.

نصرتی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در سال گذشته و دیده نشدن تلاش‌ها و اقدامات شهرداری به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب و بعضا جهت‌دار افزود: برخی ناهماهنگی‌ها در مجموعه شهرداری و نیز نوع اطلاع‌رسانی که سیاه‌نمایی و تشویش اذهان شهروندان را هدف قرار داده بود، انرژی زیادی از شهرداری گرفت.

وی با بیان اینکه باید با ایجاد ارتباط با شهروندان و آگاهی بخشی به آنان از طریق اداره روابط عمومی شهرداری و پیام شهر، فضا را برای فعالیت‌های اجرایی آماده کرد، گفت: اصلاح مناطقی که در سال گذشته بحران‌زا شناخته و با کیسه‌های نمک و شن آماده‌سازی شدند باید در اولویت‌کاری مدیریت مناطق 3 گانه شهرداری با همکاری سازمان پسماند قرار گرفته و با اقدامات عمرانی اصلاح شوند.

این مقام مسوول، نصب تیغه‌ها، سرویس دستگاه‌ها، آماده‌سازی و خرید تجهیزات مورد نیاز را از دیگر اقدامات ضروری برای مقابله با بحران دانست و عنوان كرد: باید خیابان‌ها و معابر اضطراری یا خاص مانند شهدا (سپه) و تقاطع‌های غیر هم‌سطح شناسایی و در اولویت اول قرار گیرند تا برای تردد شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

نصرتی مکاتبه با سازمان هواشناسی و دریافت اطلاعات جزیی مورد نیاز ویژه شهر قزوین و نیز بررسی نحوه اجاره ماشین آلات مورد‌نیاز برف‌روبی را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و جلسات مشاوره با معاونان خدمات شهری شهرهایی كه دارای مرکز کنترل ترافیک هستند و آگاهی از چگونگی بهره‌برداری از اطلاعات این مرکز در مواقع بحران می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

وی برگزاری مانور و تمرین آمادگی در برابر بحران در مهر ماه، تفکیک وظایف ادارات و سازمان‌های مختلف از جمله اداره راه و ترابری با شهرداری را در دستور کار شهرداری قرار داد و افزود: سال گذشته شهرداری قزوین محورهای بیرونی شهر را پاکسازی و بخش اعظم توان خود را برای آن صرف کرد كه به همین دلیل برخی معابر درون شهری با تأخیر پاکسازی شد و با اطلاع‌رسانی جهت‌داری كه صورت گرفت موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز