نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان‌و بلوچستان:

بصیرت مردم به‌وجودآورنده حماسه نهم‌ دی بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۷:۵۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۴
بصیرت مردم به‌وجودآورنده حماسه نهم‌ دی بود
آیت‌الله سلیمانی گفت: ولایت‌پذیری، دلبستگی به نظام و اعتقاد راسخ به مقدسات دینی مهم‌ترین عوامل حماسه تاریخی نهم دی ماه سال گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از زاهدان، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در جلسه شورای فرهنگی عمومی استان که در آستانه روز نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد، با بیان این مطلب و قدردانی از حضور میلیونی و حماسی مردم کشور در حماسه نهم دی ماه سال 88 گفت: بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری عده ای عناصر خودفروخته، کج اندیش و فتنه جوی داخلی و خارجی با اهانت به مقدسات اعتقادی و دینی مردم در روز تاسوعا و عاشورای سال گذشته به دنبال فتنه جویی و توطئه بودند که با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی مردم نتوانستند به اهداف شوم خود برسند.

آیت الله سلیمانی ولایت پذیری، دلبستگی به نظام و اعتقاد راسخ به مقدسات دینی را از مهم ترین دلایل به صحنه آمدن مردم نقاط مختلف کشور برای محکوم کردن فتنه سال 88 عنوان کرد و افزود: مردم در روز نهم دی ماه سال گذشته اهانت به حریم امامان معصوم علیه السلام، بی حرمتی به عاشورا و تاسوعا و همچنین اهانت و جسارت به ولایت و رهبری را هرگز تحمل نکردند و در محکومیت عمل زشت فتنه جویان به خیابان ها آمدند.

وی بالا بردن آگاهی مردم در خصوص فتنه سال گذشته را مهم دانست و گفت: هادیان سیاسی، اساتید دانشگاه، روحانیون و فرهنگیان بهترین افراد برای تبیین حماسه تاریخی نهم دی ماه سال گذشته هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با تاکید بر بالا بردن آگاهی مردم در خصوص دشمن شناسی و جنگ نرم دشمنان گفت: باید با برنامه ریزی مدون فرهنگی در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت، بصیرت و اگاهی مردم افزایش یابد و به سوالات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مورد حماسه 9 دی ماه پاسخ داده شود.

مهندس آزاد از متولیان فرهنگی استان خواست در این راستا بیش از پیش تلاش کنند و برنامه های مدون و کارشناسی خود را هر چه سریع تر به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان ارائه دهند.

وی همچنین پیشنهاد داد در دانشگاه ها موضوع جنگ نرم دشمن و حماسه تاریخی 9 دی ماه به عنوان واحد درسی اختیاری با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی گنجانده شود.

دکتر کیخا نماینده مردم شهرستان های شمال استان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی لازمه توسعه و پیشرفت استان در ابعاد گوناگون است گفت: باید با نگاه جامع تر و دقیق تر موانع توسعه فرهنگی استان و همچنین ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی استان شناسایی شود و برای از بین بردن موانع فرهنگی استان عزم جدی و همه جانبه لحاظ شود.

همچنین در این جلسه عنوان شد برگزاری شب شعر، نمایشگاه عکس، همایش بزرگ بصیرت و میثاق امت با ولایت، برگزاری جلسات مختلف سخنرانی، پخش کلیپ در همین موضوع در شبکه های مختلف صدا و سیما، مسابقات ورزشی، مسابقات اینترنتی، به صدا در آمدن زنگ بصیرت و غبار روبی مزار شهدا از برنامه های ویژه در این روز خواهد بود.

بررسی موضوع حاشیه نشینی شهر زاهدان از دیگر موضوعات جلسه شورای فرهنگی عمومی استان بود.

استاندار در این زمینه گفت: در راستای توسعه فرهنگ عمومی در حاشیه شهرها هم اکنون 3 فرهنگسرا در نقاط مختلف شهر زاهدان با اولویت حاشیه شهر در دست ساخت است و سالن های ورزشی و زمین های فوتبال نیز ساخته و افتتاح شده است که البته در کنار ساخت و سازها و اصلاح معابر باید کارهای فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

حسین زهی شهردار زاهدان نیز در این جلسه گفت: از 750 هزار نفر جمعیت شهر زاهدان 200 هزار نفر در حاشیه شهر سکونت دارند و 12درصد مساحت 7 هزار و 200 هکتاری سطح شهر در اختیار حاشیه نشینان است که برخی از آنها ساخت و سازهای بی رویه و غیر قانونی داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز