استاندار سیستان و بلوچستان خواستار شد

سنگان به‌عنوان قطب تولید انار و انجیر معرفی شد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۲۱:۲۷:۵۰
کد خبر: ۱۹۶۲۷۱
سنگان به‌عنوان قطب تولید انار و انجیر معرفی شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سنگان این قابلیت را دارد که به‌عنوان قطب گردشگری و قطب تولید انار و انجیر معرفی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید از باغات پسته خاش تشریح جایگاه ممتاز شهرستان خاش گفت: کار و تلاش تنها در حوزه دولت نیست و مردم باید از تمام توان و استعدادها برای توسعه شهرستان استفاده کنند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: شهرستان خاش ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد و برخلاف وجود خشکسالی و کم آبی باز هم شهرستان خاش این قابلیت را دارد که در هر هکتار تا هفت تن پسته را برداشت کنند.
 
این مسئول با حضور در منطقه سنگان خاش و بازدید از مزارع و باغات این منطقه در جمع مردم روستای سنگان حضور یافت، افزود: منطقه سنگان دارای آب و هوای بسیار عالی است که همه نعمات خداوندی در آن جمع شده است.

وی ادامه داد: سنگان این قابلیت را دارد که به‌عنوان قطب گردشگری و قطب تولید انار و انجیر معرفی شود. هاشمی افزود: منطقه سنگان دارای معادن غنی است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرند.
 
هاشمی گفت: این استان قابلیت‎های بسیاری دارد که متأسفانه آن‌گونه که باید شناخته نشده‌اند، لذا باید استان را از این غربت خارج کنیم.
 
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بحث امنیت، ضریب امنیت استان از خیلی استان‎های دیگر بالاتر است و همجواری با دو کشور نا‌آرام باعث بروز برخی خرده شرارت‎ها در استان شده است و القاء رسانه‌ای نیز بر این موارد دامن زده و باعث ناامن جلوه دادن استان شده‌اند.

هاشمی بر اولویت بندی در اجرای برنامه‎ها تأکید کرد و گفت: اولویت اول گازرسانی است که تا 3 سال آینده یک میلیون و 200 هزار نفر از نعمت گاز در استان سیستان و بلوچستان بهره‌مند خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز